Strona internetowa to potężne narzędzie służące docieraniu do klientów i niesieniu im pomocy. Jednak nieumiejętnie zrobiona potrafi zniechęcić nawet najbardziej zdeterminowanych odwiedzających. W poniższym artykule przedstawię 8 prostych porad, które pomogą Ci być bliżej Twojego klienta w sieci.
- Postaraj się, aby Twoja strona była Twoją wizytówką w internecie. Co przez to rozumiem? Zawrzyj w swojej stronie internetowej cząstkę siebie! Dodaj własne zdjęcia, podpisy, ujawnij swoje imię i nazwisko. Napisanie kilku głębokich zdań o sobie będzie świetnym pomysłem! Epoka anonimowych stron prowadzonych w oficjalnym tonie jest już dawno za nami. Odbiorcy chcą wiedzieć, kto jest po drugiej stronie i komu zamierzają zaufać, gdy skorzystają z jego usług.
- Zadbaj o jakość zdjęć na stronie. Jeśli planujesz dodać własne zdjęcia najlepiej zatrudnij profesjonalnego fotografa do sesji. Jeśli posiadasz własny gabinet poproś go o jego sfotografowanie. Wychwyci on najładniejsze detale, które będą zachęcać ludzi do skorzystania z Twoich usług. Niech odwiedzający zobaczą, że w Twoim gabinecie jest przytulnie – to także jest dla nich istotne! Szukasz fotografii na stronę lub do bloga? Skorzystaj z banków zdjęć. Znajdziesz wśród nich także te bezpłatne jak: unsplash.com, pixabay.com czy picjumbo.com. Jednak docelowo polecam skorzystać z płatnych banków. Jest to wartościowa inwestycja – estetyczny, profesjonalny wygląd przełoży się na nowych klientów w przyszłości.
- Kolory – zadbaj o spójność kolorystyczną strony. Postaraj się, aby na stronie były używane maksymalnie trzy kolory. Jeśli masz logo, postaraj się, aby kolory strony były kolorami logo lub jego odcieniami. Pomocne mogą się okazać gotowe palety kolorów ze strony Color Hunt.
- Pamiętaj, aby Twój odbiorca już od pierwszej chwili spędzonej na Twojej stronie wiedział, czym się zajmujesz. Zadbaj o to, by odwiedzający stronę główną zaraz po jej załadowaniu wiedział co może zyskać korzystając z Twoich usług. Niech strona główna będzie tą najważniejszą: zamieść w niej informacje o Twojej działalności – byleby nie za długie, niech będzie to skrócony opis. Nie zapomnij o zamieszczeniu opinii od klientów. Przydatne mogą się okazać ikony obrazujące oferowane przez Ciebie usługi.
- Stwórz blog – zamieszczaj w nim wartościowe treści. Pisz go “z serca”. Świetnie posłuży on do stworzenia relacji z Twoimi przyszłymi klientami.
- Dodawaj tytuły i sekcje. Niech fragmenty tematyczne strony będą od siebie porozdzielane tytułami (wytłuszczonymi, o dużej wielkości czcionki). Odwiedzający Twoją stronę będą ją szybko “skanować” wzrokiem w poszukiwaniu treści. I tak, jeśli będą szukać opinii o Twojej działalności, to szybko znajdą sekcję referencje, gdy będą chcieli znaleźć informacje o Tobie, łatwo znajdą Tytuł “O mnie” pośród innych sekcji.
- Zadbaj o przejrzystą i czytelną nawigację w menu. Nie przekraczaj 9 linków (w jednym rzędzie) w menu. Spróbuj się postawić w roli odwiedzającego, który chce szybko znaleźć konkretne informacje o Twoich usługach? Jak można mu ułatwić życie? Warto agregować menu – dodaj wszystkie podstrony z usługami do menu o nazwie “Jak pomagam” lub “Usługi”, tak by odwiedzający nie musiał ich szukać wśród gąszczu odnośników.
- Używaj prostego języka, postaraj się więcej pisać o korzyściach, jakie odniesie Twój klient przy pracy z Tobą. Mniej pisz o nurtach, technikach, szkołach terapii. Nie takich informacji oczekują ludzie szukający pomocy psychologicznej. Znów – spróbuj postawić się na jego miejscu. Wpada on przelotem na Twoją stronę, chce skorzystać z usług takich jak Twoje. Ma otwarte w przeglądarce 5 innych stron o tej samej tematyce. Czym go zachęcisz?
Oferując nawet najlepszą terapię, bez spójnej, odpowiednio stworzonej strony, trudno Ci będzie znaleźć klientów w internecie. Ułatw im to! Niech się o Tobie dowiedzą :).
A jak samodzielnie wypozycjonować taką stronę w Google? ;>
W przeciągu najbliższych miesięcy planujemy wydać bezpłatny ebook Jak wypozycjonować samodzielnie stronę internetową. Polecamy zapisanie się na naszą listę mailingową – będziemy za jej pośrednictwem informować o publikacji książki 🙂