Dlaczego centrum psychoterapii potrzebuje marki?

Wielu psychologów zaczynając prywatną praktykę, czuje obawy, że wszystko, co jest związane z budowaniem marki jest zbyt komercyjne i nie pokrywa się z ich wartościami jako terapeutów. I to jest jak najbardziej ok! W końcu psychoterapia nie opiera się na sprzedaży, ale na pomaganiu. Pomaganie ludziom jest zajęciem na tyle wyjątkowym, że potrzebuje specjalnego podejścia. Tak samo jak Ty i Twój gabinet.

Jednak mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Tylko dlatego, że jesteś terapeutą, nie oznacza, że musisz rezygnować z niesamowitych korzyści związanych z budowaniem własnej marki. Chociaż przez lata pojawiały się na rynku różne strategie budowania swojego biznesu, to ta ma w sobie coś naturalnego, przyciągającego.

Skąd bierze się potrzeba budowania marki?

Ponieważ coraz więcej osób zaczyna czuć się komfortowo, szukając pomocy, coraz więcej terapeutów dołącza do grona chętnych, aby zacząć coś zmieniać w ich świadomości. Pracując nad założeniem swojej prywatnej praktyki, pojawia się obawa, że nie wyróżnią się z tłumu. Jednym ze sposobów, aby zostać zauważonym jako terapeuta, jest stworzenie marki swojej praktyki.

Częste jest wśród terapeutów unikanie brandingu jak zarazy. Powód? Nie chcą uchodzić za marnego sprzedawcę. A niestety, dzieje się tak w przypadku niedopracowanej komunikacji z klientem. Dobry branding to nie sprzedaż, tylko stworzenie przestrzeni, w której potencjalni klienci łatwo Cię znajdą i zobaczą, co odróżnia Cię od innych terapeutów.

Czy kiedykolwiek znalazłeś się w sytuacji, że zainwestowałeś w materiały promocyjne, dni mijały i coraz bardziej zdawałeś sobie sprawę, że nie dotarły tam gdzie powinny? Tak, każdy, kto kiedyś zaczynał, zna to z własnego doświadczenia.

Tutaj pojawia się budowanie marki i warto potraktować je jako element pomocy. Jeśli chcesz pomagać, w pierwszej kolejności musisz pomóc swoim klientom trafić w odpowiednie ręce. A jeśli chcesz, aby ludzie trafili do Ciebie, musisz jasno określić, kim jesteś i, komu chcesz pomagać. Trochę przypomina to odwieczny konflikt, co było pierwsze: kura czy jajko? Tylko tutaj na szali mamy zaufanie i znajomość terapeuty. Ludzie muszą Cię znać, aby Ci zaufać. Potrzebujesz zaufania, aby rozwijać swoją markę w sercach i głowach klientów, których chcesz poznać.

„W praktyce oznacza to, że silne marki osobiste powinny być spójne. Nie tylko powinny być prawdomówne, co mam nadzieję jest oczywiste, ale również działać zgodnie z tym, co komunikują. Jestem przekonana, że wszyscy coraz bardziej będą zwracać na to uwagę, bo naturalną drogą jest profesjonalizacja działań w ramach tego trendu.”

Agnieszka Chimkowska – strateg silnych marek, autorka „Psychologia zmiany w życiu i biznesie”

Czym właściwie jest budowanie marki?

Budowanie marki to coś więcej, niż tylko nazwa gabinetu i chwytliwe slogany. Oznacza spójność, tworzenie wysokiej jakości treści i angażowanie potencjalnych klientów. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, jest wręcz niezbędne w psychologii i wszystkich zawodach opiekuńczych dla osób podejmujących prywatną praktykę.

Podsumowując branding polega na zidentyfikowaniu, co odróżnia Cię od innych terapeutów i znalezieniu sposobu na konsekwentne przekazywanie tego za pomocą strony internetowej, kanałów social media oraz w interakcjach z klientami. Badania pokazują, że ponad 50% opinii i reputacji na temat marki pochodzi z tego, jak prezentuje się ona w świecie online.* To, jak prezentujesz swoją praktykę terapeutyczną, prowadzi do większej świadomości Twoich potencjalnych klientów, a co za tym idzie stajesz się bardziej rozpoznawalny i docierasz do większej ilości osób szukających Twojej pomocy. Pozwala idealnemu klientowi znaleźć Cię w gąszczu innych ofert, abyś Ty mógł robić to co kochasz najbardziej: pomagać i dbać o potrzeby swoich klientów.

Można to trochę porównać do stosowania ulubionych produktów. Wybierasz je, ponieważ polubiłeś określoną markę i jesteś jej lojalny. Wracasz do nich, być może nawet nie myśląc o innych możliwościach, bo wiesz, co Ci odpowiada. W podobny sposób działa branding gabinetu terapeutycznego. Sposób, w jaki się prezentujesz i jakimi wartościami się kierujesz, wywołuje lojalność klientów, dzięki której wracają do Ciebie i polecają Twój gabinet innym.

Jeśli chcesz otworzyć poradnię opartą na solidnej marce – napisz do nas na kontakt@midness.pl

* https://www.webershandwick.com/uploads/news/files/NA_SocialBrand_ExecSummary.pdf

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.