Czym są wpisy gościnne i dlaczego warto je zamieszczać?

blank

Wpisy gościnne to dobra forma marketingu dla gabinetu psychologicznego. Jakie mogą przynieść korzyści, kogo warto do nich zapraszać i gdzie je publikować? Przeczytaj i sprawdź!

Wpisy gościnne to autorskie artykuły publikowane na innych, pokrewnych tematycznie stronach/blogach bądź też zamieszczane w naszej własnej witrynie, a pisane są przez inne osoby. Jak wykorzystać ten sposób promocji dla swojego gabinetu psychoterapeutycznego? Opowiem Ci o tym krok po kroku.

Po co są wpisy gościnne?

Pewnie zastanawiasz się, po co Ci wpisy gościnne i jak mogą Ci pomóc w rozwoju Twojego gabinetu?

Wpisy gościnne tworzone są zazwyczaj z dwóch powodów: dla celów pozycjonowania (SEO) lub do budowania wizerunku eksperta w swojej branży.

  • Dla celów SEO

Twój artykuł umieszczony na innym blogu z linkiem do Twojej strony, przekierowuje czytelników do Ciebie. Dzięki temu potencjalni klienci mogą trafiać do Twojej witryny z różnych źródeł. Im częściej publikujesz u innych, tym lepiej pozycjonowana jest Twoja strona w wyszukiwarce Google.

  • Dla celów budowania wizerunku eksperta w Internecie

Dzięki publikowaniu treści na innych stronach czy blogach, masz możliwość docierania do większej liczby czytelników. To również doskonała okazja do budowania wizerunku eksperta w swojej branży.

Jest jeszcze jeden powód, dla którego warto tworzyć wpisy gościnne. Są one dobrą formą kontent-marketingowej reklamy. Już ponad 200 milionów ludzi używa tzw. blokerów reklam.* Dlatego, jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, postaw na dobre treści. Wpisy gościnne są jednym z jego elementów.

Osoba, u której publikujesz z pewnością udostępni artykuł w swoich mediach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz do szerszej grupy potencjalnych klientów.

Gdzie publikować wpisy gościnne?

blankMiejsce publikacji wpisów gościnnych ma ogromne znaczenie. Najlepiej, jeśli byłyby to popularne strony/blogi, portale, które publikują wartościowe treści i mają już wyrobioną markę. Aby Twój tekst został zamieszczony w takim miejscu, musi być unikalny, powiązany z tematyką strony, wysokiej jakości i dawać czytelnikom wartość. O tym jak je pisać przeczytasz w artykule: 5 wskazówek, jak napisać tekst na stronę www .

Zawsze twórz artykuły z myślą o odbiorcach. Rób to tak, aby były one chętnie czytane i udostępniane kolejnym osobom. Treść to produkt, za który ludzie płacą swoim czasem i oczekują czegoś w zamian.

Jeśli chcesz zacząć publikować wpisy gościnne na innych stronach warto się do tego odpowiednio przygotować. Zanim napiszesz maila z propozycją współpracy zastanów się nad swoją grupą docelową. Zrób listę miejsc, które mogą interesować Twoich potencjalnych czytelników . Zacznij je obserwować, śledź co dzieje się na ich profilach w mediach społecznościowych.

Zanim napiszesz maila z propozycją współpracy daj sobie chwilę na zbudowanie relacji. Daj się poznać, komentuj, udostępniaj! D użo łatwiej umówić się na publikację wpisu gościnnego z kimś, z kim miałeś choć niewielki kontakt, niż z zupełnie anonimową osobą.

Gdy już zbudujesz relację napisz wiadomości z propozycją współpracy. Zaproponuj tematy, które mógłbyś opracować.

Kogo zaprosić do wpisu gościnnego?

blankWpisy gościnne możesz zamieszczać również na stronie www swojego gabinetu psychologicznego, psychoterapeutycznego czy praktyki coacha. Zastanawiasz się kogo mógłbyś zaprosić do współpracy? Możliwości jest wiele:

  • Eksperci z innych dziedzin pokrewnych do Twojej będą tu jak najbardziej na miejscu. Jeśli prowadzisz psychoterapię dzieci z udziałem rodziców, możesz zaprosić logopedę, neurologa, specjalistę od żywienia dzieci lub inną osobę z pokrewnego tematu. Specjalizujesz się w psychoterapii osób po rozwodzie lub w trakcie rozstania? Zaproś do wpisu gościnnego prawnika. Spytaj go o problemy i trudności z Twojej dziedziny, z jakimi się spotyka w swojej pracy. O to samo możesz spytać mediatora czy coacha. Jeśli jesteś psychoterapeutą ogólnym, możesz poprosić o wpis gościnny psychiatrę, który opowie o dodatkowych konsekwencjach jakiegoś problemu z Twojej branży.
  • Twój klient po terapii , to również idealna osoba do wpisu gościnnego. Być może zechce opowiedzieć swoją historię, aby zachęcić ludzi z podobnymi problemami do skorzystania z Twojej pomocy. Może to zrobić anonimowo.
  • Autorzy wartościowych książek z Twojej dziedziny lub pokrewnych. Ich również warto poprosić o wpis gościnny. Dobrym przykładem takiej osoby jest Marta Kuszakiewicz, która opisuje swoją terapię w książce „Do góry nogami. Książka przygodowo-terapeutyczna”.
  • Znane osoby, które przechodziły terapię i mówią o tym otwarcie. Skontaktuj się z nimi i sprawdź czy nie chciałyby opowiedzieć swojej historii na Twoim blogu.

Idąc w gościnę nie zabieraj ze sobą nudy.

Mikołaj Gogol

Dbaj o to, aby wpisy były ciekawe i dawały wartość. Dobrze napisane i opublikowane we właściwych miejscach posty gościnne są świetnym sposobem na zwiększenie ruchu i rozpoznawalności Twojego gabinetu.

Mam nadzieję, że Cię przekonałam. A może już publikujesz wpisy gościnne? Daj znać o swoich doświadczeniach w komentarzu.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat rozkręcania gabinetu psychologicznego skontaktuj się z nami .

* https://pagefair.com/blog/2015/ad-blocking-report/

Komentarze
  • Do tej pory udało mi się napisać jeden wpis gościnny – jestem z niego bardzo dumna i planuję więcej 🙂 Co ciekawe, nie zawsze blisko powiązane z naszą branże mogą publikować nasze wpisy gościnne – mój wpis jest tego przykładem. Warto być elastycznym!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    blank