
Wpisy gościnne to dobra forma marketingu dla gabinetu psychologicznego. Jakie mogą przynieść korzyści, kogo warto do nich zapraszać i gdzie je publikować? Przeczytaj i sprawdź!
Wpisy gościnne to autorskie artykuły publikowane na innych, pokrewnych tematycznie stronach/blogach bądź też zamieszczane w naszej własnej witrynie, a pisane są przez inne osoby. Jak wykorzystać ten sposób promocji dla swojego gabinetu psychoterapeutycznego? Opowiem Ci o tym krok po kroku.
Po co są wpisy gościnne?
Pewnie zastanawiasz się, po co Ci wpisy gościnne i jak mogą Ci pomóc w rozwoju Twojego gabinetu?
Wpisy gościnne tworzone są zazwyczaj z dwóch powodów: dla celów pozycjonowania (SEO) lub do budowania wizerunku eksperta w swojej branży.
- Dla celów SEO
Twój artykuł umieszczony na innym blogu z linkiem do Twojej strony, przekierowuje czytelników do Ciebie. Dzięki temu potencjalni klienci mogą trafiać do Twojej witryny z różnych źródeł. Im częściej publikujesz u innych, tym lepiej pozycjonowana jest Twoja strona w wyszukiwarce Google.
- Dla celów budowania wizerunku eksperta w Internecie
Dzięki publikowaniu treści na innych stronach czy blogach, masz możliwość docierania do większej liczby czytelników. To również doskonała okazja do budowania wizerunku eksperta w swojej branży.
Jest jeszcze jeden powód, dla którego warto tworzyć wpisy gościnne. Są one dobrą formą kontent-marketingowej reklamy. Już ponad 200 milionów ludzi używa tzw. blokerów reklam.* Dlatego, jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, postaw na dobre treści. Wpisy gościnne są jednym z jego elementów.
Osoba, u której publikujesz z pewnością udostępni artykuł w swoich mediach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz do szerszej grupy potencjalnych klientów.
Gdzie publikować wpisy gościnne?
Jeśli chcesz zacząć publikować wpisy gościnne na innych stronach warto się do tego odpowiednio przygotować. Zanim napiszesz maila z propozycją współpracy zastanów się nad swoją grupą docelową. Zrób listę miejsc, które mogą interesować Twoich potencjalnych czytelników . Zacznij je obserwować, śledź co dzieje się na ich profilach w mediach społecznościowych.
Zanim napiszesz maila z propozycją współpracy daj sobie chwilę na zbudowanie relacji. Daj się poznać, komentuj, udostępniaj! D użo łatwiej umówić się na publikację wpisu gościnnego z kimś, z kim miałeś choć niewielki kontakt, niż z zupełnie anonimową osobą.
Gdy już zbudujesz relację napisz wiadomości z propozycją współpracy. Zaproponuj tematy, które mógłbyś opracować.
Kogo zaprosić do wpisu gościnnego?
- Eksperci z innych dziedzin pokrewnych do Twojej będą tu jak najbardziej na miejscu. Jeśli prowadzisz psychoterapię dzieci z udziałem rodziców, możesz zaprosić logopedę, neurologa, specjalistę od żywienia dzieci lub inną osobę z pokrewnego tematu. Specjalizujesz się w psychoterapii osób po rozwodzie lub w trakcie rozstania? Zaproś do wpisu gościnnego prawnika. Spytaj go o problemy i trudności z Twojej dziedziny, z jakimi się spotyka w swojej pracy. O to samo możesz spytać mediatora czy coacha. Jeśli jesteś psychoterapeutą ogólnym, możesz poprosić o wpis gościnny psychiatrę, który opowie o dodatkowych konsekwencjach jakiegoś problemu z Twojej branży.
- Twój klient po terapii , to również idealna osoba do wpisu gościnnego. Być może zechce opowiedzieć swoją historię, aby zachęcić ludzi z podobnymi problemami do skorzystania z Twojej pomocy. Może to zrobić anonimowo.
- Autorzy wartościowych książek z Twojej dziedziny lub pokrewnych. Ich również warto poprosić o wpis gościnny. Dobrym przykładem takiej osoby jest Marta Kuszakiewicz, która opisuje swoją terapię w książce „Do góry nogami. Książka przygodowo-terapeutyczna”.
- Znane osoby, które przechodziły terapię i mówią o tym otwarcie. Skontaktuj się z nimi i sprawdź czy nie chciałyby opowiedzieć swojej historii na Twoim blogu.
Idąc w gościnę nie zabieraj ze sobą nudy.
Mikołaj Gogol
Dbaj o to, aby wpisy były ciekawe i dawały wartość. Dobrze napisane i opublikowane we właściwych miejscach posty gościnne są świetnym sposobem na zwiększenie ruchu i rozpoznawalności Twojego gabinetu.
Mam nadzieję, że Cię przekonałam. A może już publikujesz wpisy gościnne? Daj znać o swoich doświadczeniach w komentarzu.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat rozkręcania gabinetu psychologicznego skontaktuj się z nami .
* https://pagefair.com/blog/2015/ad-blocking-report/
Do tej pory udało mi się napisać jeden wpis gościnny – jestem z niego bardzo dumna i planuję więcej 🙂 Co ciekawe, nie zawsze blisko powiązane z naszą branże mogą publikować nasze wpisy gościnne – mój wpis jest tego przykładem. Warto być elastycznym!
Super! Gratuluję. Inspiracje i możliwości do umieszczania wpisów nie mają końca. Poprosimy o linka do wpisu, chętnie przeczytamy.