Czy potrzebuję mieć slogan gabinetu?

blank

Jakie firmy przychodzą Ci na myśl, gdy słyszysz: „Ty tu urządzisz!” lub „Codziennie niskie ceny!”? Jestem niemal pewna, że sklep Ikea i Biedronka. Na tym właśnie polega siła dobrego sloganu. Nie wiadomo, kiedy wnika do naszej świadomości i zapala się, niczym sygnalizator, dokładnie wtedy, gdy potrzebujemy danego produktu lub usługi. Dlaczego nie wykorzystać mocy sloganu do budowania marki osobistej psychoterapeuty?

Tagline i slogan dwa pojęcia marketingowe, które warto poznać. Ich nazwy są często stosowane zamiennie, jako określenie krótkiego hasła reklamowego. Rolą sloganu jest komunikowanie, czym zajmuje się dana firma i jakie korzyści ma dla klienta. Może być umieszczony pod logo na stronie www, w reklamie, ulotce czy na bilbordzie. Pokazuje misję, wartości firmy i służy pozycjonowaniu marki.

Niektórzy różnicują tagline i slogan.Wywieszka OPEN na drzwiach sklepu Pierwszy uważa się za bardziej informacyjny (mówiący o tym, czym zajmuje się marka). Drugiemu przypisuje się charakter reklamowy, marketingowy, wskazujący na unikalność produktu i korzyści z jego posiadania. Jednak większość haseł reklamowych łączy w sobie obie cechy – informacyjną i marketingową.

 

„Slogan […] zwięzły, krótki, charakterystyczny komunikat, mający na celu przekazanie treści i zachęcenie konsumentów (odbiorców) do działania (zakupu). Jest on prosty, a często także zaskakujący. Przyciąga uwagę, wpada w ucho, jest łatwy do zapamiętania. Poza funkcjami sprzedażowymi ułatwia również budowanie marki oraz wizerunku przedsiębiorstwa. Slogan może być używany samodzielnie, ale może też współwystępować z tekstem i obrazem.”

Mruk „Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa”

 

Slogan – Twój wyróżnik!

Dlaczego potrzebujesz sloganu dla swojego gabinetu psychoterapeutycznego?

Oto kilka powodów:

  • pozwala zapoznać się z marką
  • buduje świadomości marki (również osobistej) i zaufanie do niej
  • pomaga się wyróżnić
  • przyciąga klientów
  • zaciekawia
  • zwiększa rozpoznawalność marki
  • kreuje unikalność marki.

 

Dla przykładu nasz slogan to Rozkręcamy Gabinet Psychologiczny.

Neon

W domyśle mamy zarówno gabinety psychologów, psychoterapeutów, coachów, a także innych terapeutów, którzy tworzą własne miejsca pracy z klientem. Rozkręcamy – to szerokie słowo, nam chodzi w nim najbardziej o marketing. Jest dość kolokwialne, ale też chcemy skrócić dystans. I wyjść do Was z uśmiechem :).

 

Unikalna cecha Twojego gabinetu

– znajdź ją!

Tagline wiąże się z USP – unikalną cechą produktu/usługi. Zanim stworzysz slogan, odpowiedz sobie na pytanie, co stanowi o wyjątkowości Twojego gabinetu? Czym będzie się różnił od pozostałych? Jeśli potrzebujesz inspiracji – już wkrótce artykuł na ten temat.

Szukając unikalnej cechy produktu, weź pod uwagę potrzeby potencjalnego klienta. Znajdź największą wartość dla odbiorcy, jej wyróżnik i na tej podstawie stwórz  swój tagline.

 

Neon

Nasz tagline, to także nasza wiodąca idea, czyli Pomagamy tym, którzy pomagają. Tutaj nie trzeba wiele tłumaczyć. Wiadomo. My pomagamy marketingowo Wam – wy emocjonalnie, mentalnie i duchowo – wszystkim potrzebujacym.

 

 

Jak rozpoznać dobry slogan?

Wielu z nas ma za sobą doświadczenie ulegania magii słów i zakupu produkt lub usługę pod wpływem zasłyszanego sloganu.

Aby slogan spełniał swoją rolę, powinien być:

Tabliczka z napisem

  • spójny z marką (jest nią również Twój gabinet) oraz grupą docelową (o tym, jak ją określić przeczytasz tutaj)
  • łatwy do wypowiedzenia
  • błyskotliwy
  • krótki
  • jasny
  • oryginalny
  • błyskotliwy.

Powinien również:

  • mówić o produkcie/usłudze i wartości dla klienta
  • wpadać w ucho
  • zapadać w pamięć
  • budzić pozytywne skojarzenia z produktem, marką lub usługą.

 

Tagline dla gabinetu psychoterapeutycznego nie może być zbyt luźny i krzykliwy. Jak pokazują statystyki, najbardziej popularne slogany reklamowe składają się z ok. 3-4 słów i nie przekraczają 6-7 wyrazów.* Wydaje się mało, prawda? Jednak dobry slogan to esencja najtrafniej opisująca to, co robisz. Ponieważ jest krótki, to każde słowo powinno być odpowiednio wyważone i budzić właściwe skojarzenia. Slogan to pierwszy kontakt klienta z Twoją marką. Niech odpowiada na jego pytanie: czy znajdę tu to, czego szukam?

 

Dobry slogan jest jak zaklęcie. Sprawia, że klient podejmuje oczekiwane działanie. Jest jak magnes – przyciąga. Ma wirusowy charakter.

 

Wyróżnij się albo zgiń!

Niestety większość gabinetów psychologicznych nie posiada własnego sloganu. Tym większa możliwość wyróżnienia się za jego pomocą. Poniżej kilka przykładów znalezionych w sieci. Krótkie, błyskotliwe i oddające misję marki.

 

Tworząc tagline dla swojego gabinetu, pomyśl o idealnym kliencie i swojej misji. Zrób mapę słów. Wypisz wszystkie wyrazy, skojarzenia, określające gabinet i potrzeby, które zaspokaja. Daj sobie czas na jego przemyślenie. Spytaj innych o opinie i skojarzenia. Po kilku dniach sprawdź czy nadal go pamiętają.

Kostki Scrabble ułożone na płasko

 

Słowa mają moc. Wykorzystaj siłę sloganu budując markę osobistą. Mam nadzieję, że ten artykuł będzie dla Ciebie bodźcem do jego stworzenia. A może masz już własny slogan? Daj znać w komentarzu.

 

Chcesz wiedzieć więcej na temat rozkręcania gabinetu? Dołącz do newslettera, klikając w plusik poniżej. Bądźmy w kontakcie.

* https://copywritingbiznesowy.pl/jak-stworzyc-slogan-reklamowy-i-haslo-reklamowe/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank