Mindness
(0)
  • BLOG
  • PODCAST
  • KIM JESTEŚMY
  • OFERTA
    • Pakiet Reklama
    • Pakiet Poradnia
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu
      • Gabinet
        • Meble do gabinetu
          • Dekoracje ścienne
          • Dywany i dywaniki
          • Biurka do gabinetu
          • Fotele do gabinetu
          • Kasetki i sejfy
          • Komody i regały
          • Krzesła do gabinetu
          • Lampy i oświetlenie
            • Lampy sufitowe
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • Lampy podłogowe
          • Pojemniki na chusteczki
          • Stoliki kawowe i ławy
        • Plakaty do gabinetu
          • Plakaty o autyzmie
          • Plakaty o emocjach
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • Plakaty o uzależnieniach
          • Plakaty o zaburzeniach
          • Zestawy plakatów
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • Sztuczne rośliny
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Łazienka
        • Dozowniki do mydła
        • Mydelniczki
      • Przedpokój i poczekalnia
        • Wieszaki i garderoby
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • Kalendarze i planery
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Reklama gabinetu
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
      • Szkolenia
    • Rozwój gabinetu i poradni
      • Ebooki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Strona WWW gabinetu
      • E-booki
      • Kalendarze zapisów online
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • RODO i prawo
      • Konsultacje RODO
      • Kursy online
    • Media społecznościowe
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Bezpłatne materiały
  • KONTAKT
    6
  • BLOG
  • 6
  • PODCAST
  • 6
  • KIM JESTEŚMY
  • 6
  • OFERTA
      6
    • Pakiet Reklama
    • 6
    • Pakiet Poradnia
  • 6
  • WYDARZENIA
  • 6
  • SKLEP
      6
    • Wyposażenie gabinetu
        6
      • Gabinet
          6
        • Meble do gabinetu
            6
          • Dekoracje ścienne
          • 6
          • Dywany i dywaniki
          • 6
          • Biurka do gabinetu
          • 6
          • Fotele do gabinetu
          • 6
          • Kasetki i sejfy
          • 6
          • Komody i regały
          • 6
          • Krzesła do gabinetu
          • 6
          • Lampy i oświetlenie
              6
            • Lampy sufitowe
            • 6
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • 6
            • Lampy podłogowe
          • 6
          • Pojemniki na chusteczki
          • 6
          • Stoliki kawowe i ławy
        • 6
        • Plakaty do gabinetu
            6
          • Plakaty o autyzmie
          • 6
          • Plakaty o emocjach
          • 6
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • 6
          • Plakaty o uzależnieniach
          • 6
          • Plakaty o zaburzeniach
          • 6
          • Zestawy plakatów
        • 6
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • 6
        • Sztuczne rośliny
        • 6
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • 6
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • 6
      • Łazienka
          6
        • Dozowniki do mydła
        • 6
        • Mydelniczki
      • 6
      • Przedpokój i poczekalnia
          6
        • Wieszaki i garderoby
      • 6
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • 6
      • Kalendarze i planery
      • 6
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • 6
    • Reklama gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
      • 6
      • Szkolenia
    • 6
    • Rozwój gabinetu i poradni
        6
      • Ebooki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Strona WWW gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Kalendarze zapisów online
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • RODO i prawo
        6
      • Konsultacje RODO
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Media społecznościowe
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Bezpłatne materiały
  • 6
  • KONTAKT

Dodał Szymon Gajewski

Czy budować markę osobistą?

I o co w tym w ogóle chodzi?

 

Zacznijmy od tego, że markę osobistą już masz. Budujesz ją codziennie przez całe życie. To po prostu Ty – w wielu aspektach. Rzecz w tym, aby od teraz kształtować ją bardziej świadomie.

 

 

I nie – to nie ma być ani przesadne obnażanie się, ani tym bardziej nakładanie masek. Chodzi raczej o wnikliwe samopoznanie i świadome prezentowanie na zewnątrz – w tym klientom – tego, co najważniejsze dla ciebie, ale też – najcenniejsze z ich punktu widzenia. W taki sposób, który będzie z jednej strony świadczył o profesjonalizmie, a z drugiej – zapadał w pamięć.

 

 

blankDla mnie biznes, to bycie wiernym sobie, swoim ideałom i skupienie się na tym, co najważniejsze

(Richard Branson, Virgin)

 

Co wpływa na markę osobistą?

W najprostszym ujęciu składa się ona z trzech obszarów, które odpowiadają na proste pytania:

 

  • Kim jesteś?

To pytanie o Twoją unikalną osobowość oraz kompetencje (tytuły, certyfikaty, doświadczenie).

 

  • Co robisz?

Chodzi o Twoją wiarygodność.

Świetnie potwierdzą ją referencje od zadowolonych klientów. Dobrze, gdy referencje mówią o działaniach (czyli: nie jest to tylko stwierdzenie „X to świetny specjalista”, ale także rozwinięcie: „X pomógł mi rozwiązać taki i taki problem”.)

 

  • Jak doświadczają Cię inni? Jak się prezentujesz?

W tej części mieści się wizerunek.  To spory temat, związany z identyfikacją wizualną Twojej marki – logo, strona, fotografie, język Twojej marki… To w sieci. A „na żywo” to m.in. wystrój Twojego gabinetu, a nawet smak kawy w ekspresie…

 

Wizerunek to sam czubek lodowej góry – najbardziej widoczny na zewnątrz. Ale skuteczny tylko pod warunkiem, że pod wodą kryje się solidna podbudowa.

 

Jakie korzyści wynikają z posiadania silnej marki osobistej?

 

Spójrz na tę listę:

 

  1. Silna marka osobista pomaga osobom, z którymi się styka, zaoszczędzić czas: bo najlepsza marka to najlepszy produkt czy usługa. Nie muszą dłużej szukać, już jest!
  2. Silna marka oznacza dla ludzi pewność i bezpieczeństwo, a za te wartości są gotowi płacić wyższą cenę.
  3. Wyrazistą, mocną markę łatwiej pokażesz – język komunikacji i cała wizualizacja będą odzwierciedlać podstawę – twoje wartości, misję, prawdziwego Ciebie – a dzięki temu osiągniesz też spójność.
  4. Silna marka łatwiej może różnicować działania (np. tworzyć nowe usługi).

 

No dobrze: silna. Czyli jaka?

Silna marka ma wpływ na życie swoich odbiorców. Pomaga im. I to akurat jest prawdopodobnie zbieżne z Twoimi celami – zawodowymi, a może życiowymi?

 

blankPsycholog, coach, doradca – te zawody mocno kojarzą się z pomaganiem, wspieraniem, otwartością na innych, towarzyszeniem im, empatią…

Dlatego zapewne JUŻ reagujesz na palące potrzeby klientów i dostarczasz im działających, dobrych rozwiązań. Znasz ich. Słuchasz. Dokładnie tak postępują silne marki!  Ale dlaczego jedne odnoszą sukces, a inne – nie. Przecież niemal każdy psycholog chce pomagać i stara się dostarczać ludziom najlepsze rozwiązania…

 

Próbą odpowiedzi może być formuła FRED*

 

Marki, które odnoszą sukces są na ogół:

Familiary – czyli postrzegane, jako bliskie.

Relevance – ważne dla odbiorców, trafiające w ich RZECZYWISTE największe „bóle” i potrzeby

Esteem – czyli mają dobrą reputację i dbają o nią

Differentiation – czyli po prostu widoczne, wyróżniające się, zauważalne

*(J. Kall „Rola reklamy w budowaniu silnej marki”)

 

Zastanów się:

  1. Czy Twoja marka jest przyjazna dla odbiorców – Twoich klientów?
  2. Czy zaspokajasz ich potrzeby?
  3. Jaką cieszysz się reputacją?
  4. Czym się wyróżniasz?

 

Od takiej analizy warto zacząć świadomą pracę nad swoją marką.

 

Jakie marki kochamy?

A oto jeszcze jedno ujęcie – poznaj The Love Index – narzędzie do pomiaru uczuć klientów względem marek, opracowane przez Accenture Interactive i Fjord*.

 

Marki traktujemy trochę jak innych ludzi. Najbardziej kochamy:

 

  • Rozrywkowe

Czyli: w atrakcyjny sposób przyciągające uwagę.

  • Dostosowane

Czyli: pomagające znaleźć odpowiednie i – co nie mniej ważne – spersonalizowane informacje lub rozwiązania.

  • Angażujące

Czyli: identyfikujące się z naszymi potrzebami i dostosowujące do oczekiwań.

  • Społecznościowe

Czyli: pomagające nam nawiązywać kontakty i same na nie otwarte.

  • Pomocneblank

Czyli: wydajne, przyjazne, potrzebne.

*(Organizacja zajmująca się konsultingiem w zakresie innowacji i designu)

 

 

W jaki sposób dowiadujesz się, na ile ktoś jest atrakcyjny, dopasowany, otwarty, kontaktowy, pomocny?  Oceniasz to w znacznym stopniu przez pryzmat tego, jak się komunikuje. Jak wygląda? Co mówi? Jak mówi? Czy słucha? Czy rozumie? Czy odpowiada na żywotne potrzeby?

 

Jako marka osobista możesz – i powinieneś – bazować na swojej autentycznej i niepowtarzalnej osobowości. Na swoich wartościach. Dopiero za tym idzie właściwa komunikacja – zarówno budowanie wizerunku eksperta, jak i np. cała warstwa werbalna (to, CO i JAK o sobie opowiadasz) czy inne działania wspierające silną markę (np. marketing treści).

Teraz, kiedy już wiesz, jak ważne jest budowanie swojej marki osobistej w internecie – sprawdź tutaj, jak to zrobić!

Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?
  • Jak sprawić, że klient poczuje połączenie z Tobą przez internet zanim jeszcze Cię pozna?
  • Jak marka buduje zaufanie?
  • Dlaczego spójność marki jest tak ważna w budowaniu zaufania Twoich klientów?

Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym bezpłatnym e-booku o najważniejszych krokach do stworzenia marki psychoterapeuty w sieci.

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

 

Rozpoznawalny Terapeuta.

 

blank

 

Pobierz e-booka

Jednoosobowy gabinet
Poprzedni wpisCzy psycholog może dużo zarabiać?
Następny wpisPsycholog w mediach

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Jeżeli jesteś terapeutą, psychologiem, coachem czy mentorem rozwoju osobistego, masz swój gabinet albo poradnię lub planujesz otworzyć, chcesz profesjonalnie zaprezentować się w Internecie i pragniesz, aby Twoje miejsce było zachęcające dla klientów – dobrze trafiłeś.

KATEGORIE

  • Coaching
  • Finanse w gabinecie
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Prawo i księgowość w gabinecie
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wywiady

Wyświetl wpisy dopasowane wg. stopnia rozwoju gabinetu:

Duży gabinet, Poradnia lub Ośrodek Jednoosobowy gabinet Planuję otworzyć gabinet

Polub nas na Facebooku

blank

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

blank

blank

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

blank

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

blank

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem. Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp. Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile. W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe... *** Do zobaczenia po drugiej stronie, Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatnego e-booka!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług! Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

Popularne na blogu

  • plany-mindness-2019-rok
    Plany Mindness na 2019 rok
  • zalozenie-poradni-psychologicznej-biznes
    Założenie poradni psychologicznej – łatwy czy trudny biznes?
  • RODO
    RODO w gabinecie psychologicznym – wpis gościnny
  • Co zamiast konta na Znanym Lekarzu(1)
    Wpis gościnny: Co zamiast konta na Znanym Lekarzu?
  • mocne_i slabe strony otwierania poradni
    Mocne i słabe strony otwierania poradni specjalistycznej

Najnowsze produkty

  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego — wersja turkusowa 138.00zł – 198.00zł
  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego - wersja roślinna 138.00zł – 198.00zł
  • blank Notatnik psychoterapeuty Notatki z sesji
    Oceniony 5.00 na 5.
    109.00zł
  • blank Plakat Twoje odpowiedzialne dziecko - wersja roślinna 69.00zł – 99.00zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

blank

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Poradnia online – Wywiad z Magdaleną Jagiełło
  • Gabinet zgodny z prawem – Wywiad z Anetą Liszewską-Mądrą – radcą prawnym
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak

SPOTKAJMY SIĘ

blank
Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 120, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • Gabinet psychologa dziecięcego
  • Media społecznościowe
  • Moodle
  • Reklama gabinetu
  • RODO i prawo w gabinecie
  • Rozwój gabinetu i poradni
  • Strona WWW gabinetu i poradni
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • blank Roślina sztuczna Starzec zwisający 58.49zł
  • blank Dywan dla dzieci Lets Play 60x90 cm 84.49zł
  • blank Dozownik na mydło Auron złoty 330 ml 65.00zł
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do zobaczenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatny e-book!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!



Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
  • blank
    Plakat psychologiczny "Zaburzenia ze spektrum autyzmu"
    69.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Plakat psychologiczny "Strach i lęk" - wersja roslinna
    69.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Drzewko cytrusowe w donicy 70 cm
    245.70zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Plakat psychologiczny "Borderline" - wersja roślinna
    69.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Lampka biurkowa Keli czarna 45 cm
    97.49zł +Dodaj do koszyka
Kontynuuj zakupy
Calculate Shipping