Co to jest Piksel Facebooka i jak działa

Piksel Facebooka – brzmi skomplikowanie? Może i tak. W tym artykule pokażę Ci co to jest ten Piksel Facebooka i że nie taki on straszny, jak go malują. Wystarczy go zainstalować, by otrzymać możliwość precyzyjnego docierania z reklamą na Facebooku do swojej grupy docelowej. Z nim zaoszczędzisz czas i pieniądze, potrzebne na śledzenie konwersji i zachowania swoich użytkowników.

Większość osób reklamując się na Facebooku, ogranicza się do promowania wybranych postów lub kieruje reklamy do fanów bądź osób zainteresowanych danym tematem. Okazuje się, że jest to mało skuteczny i drogi sposób promocji. Piksel Facebooka pozwala tworzyć dużo efektywniejsze kampanie reklamowe. Jego magia tkwi w możliwości kontroli podejmowanych przez nas działań i optymalizacji na tej podstawie parametrów kampanii. Dzięki tej kontroli otrzymujemy możliwość automatyzacji docierania do osób, które są podobne do naszych klientów.

Laptop - platforma Facebook na ekranie - tu możesz uzyskać informacje co to jest Piksel Facebooka i jak go zainstalować

Co to jest Piksel Facebooka

Facebook wciąż jest portalem, z którego użytkownicy korzystają najchętniej (obecnie 2,271 mld ludzi!).* Jeśli posiadasz fanpage swojego gabinetu w tym medium lub planujesz go założyć i korzystać z reklamy, wiedza na temat Piksela z pewnością Ci się przyda. Dzięki niej lepiej wykorzystasz budżet przeznaczony na promocję i przyciągniesz większą liczbę klientów do swojego gabinetu psychoterapeutycznego. Jeśli nie korzystasz z reklamy w tym medium, również dodaj Piksel na swojej stronie i gromadź cenne informacje na przyszłość. Więcej o tym, jak działa marketing internetowy, przeczytasz w artykule pt. Jak działa marketing internetowy.

Facebook Pixel jest narzędziem analitycznym pozwalającym sprawdzać skuteczność reklam. To specjalny kod JavaScript generowany automatycznie na Facebooku i dodawany w witrynie. Umożliwia śledzenie konwersji (skuteczności reklam na Facebooku). Zebrane dane pomagają w lepszej optymalizacji (dostosowaniu) reklam do odbiorców.

 

Co daje Piksel Facebooka

Piksel Facebooka działa tak, jak kod Google Analytics dodany w witrynie. Pozwala obserwować zachowania użytkowników odwiedzających stronę www.

Pewnie nieraz zdarzyło się, że rzeczy oglądane przez Ciebie w sklepie internetowym, pojawiały się podczas przeglądania innych stron, wyskakując jak przysłowiowy królik z kapelusza? Tak działają kampanie remarketingowe. Piksel Facebooka również umożliwia ich tworzenie. Dodatkowo możesz dzięki niemu:

Widok z perspektywy na ciąg wejść do kolejnych pomieszczeń, jedno po drugim, symbolizuje docieranie do docelowego klienta , poprzez określanie grupy docelowej. Jest to możliwe z wykorzystaniem funkcji platformy Piksela Facebooka, gdy już wiesz co to jest i jak działa
  • obserwować konwersję (skuteczność reklam), czyli zachowanie odbiorców po kontakcie z Twoją reklamą
  • optymalizować reklamy (dostosowywać do odbiorców), aby działały skuteczniej, przynosiły oczekiwane efekty i trafiały do właściwej grupy docelowej
  • tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, kierując reklamę np. osób, które ostatnio odwiedziły Twoją stronę, odwiedziły podstronę z cennikiem czy spędziły w witrynie najwięcej czasu
 
  • tworzyć grupy podobnych odbiorców
  • ponawiać przekaz reklamowy (stosować tzw. remarketing) do osób, które odwiedziły witrynę, dodały produkt do koszyka, ale go opuściły (jeśli sprzedajesz produkty fizyczne lub on-line), szukały informacji o usłudze
  • uzyskać statystyki dotyczące osób odwiedzających Twoją stronę
  • wyświetlać reklamy dynamiczne, np. z produktami, które oglądali użytkownicy (jeśli je posiadasz)
  • zwiększyć sprzedaż usług trafiając dokładnie do osób zainteresowanych pomocą psychoterapeutyczną.
 

„Nikt nie czyta reklam. Ludzie czytają to, co ich interesuje i czasem jest to właśnie reklama!”

Howard Luck Gossage

 

Dlatego tak ważne jest, aby tworzyć odpowiednie komunikaty reklamowe, interesujące dla grupy docelowej i trafiające w jej potrzeby.

Piksel Facebooka w praktyce

Jak działa Facebook Pixel w praktyce? Możesz go ustawić na dwa rodzaje zdarzeń (akcji podejmowanych przez osoby odwiedzające witrynę) – standardowe lub niestandardowe (ustawiane samodzielnie).

Wśród standardowych działań/zdarzeń podejmowanych przez użytkowników znajdują się m.in.:

  • wyświetlanie zawartości (podstrony w witrynie)
  • wyszukiwanie w witrynie
  • dodanie produktu do koszyka
  • przejście do kasy po zamówieniu produktu
  • podanie informacji niezbędnych do zakupu
  • zakup
  • zainteresowanie ofertą
  • ukończenie rejestracji.
 
Dłonie kilku osób skierowane na monitor laptopa, symbolizują docelowe miejsce w sieci, które potrafisz lepiej wyznaczyć kiedy wiesz co to jest piksel facebooka i jak działa

Więcej na temat pozostałych zdarzeń standardowych przeczytasz w Centrum Pomocy na stronie Facebook Business w zakładce Specyfikacje standardowych zdarzeń.

Zdarzenia niestandardowe pozwalają zebrać więcej szczegółowych informacji i danych. Możesz m.in. sprawdzać wejścia na wybranych podstronach.

Piksel Facebooka – zrób to sam!

Wiesz już, do czego służy Facebook Pixel. Przejdźmy zatem do praktyki, czyli dodania go do witryny.

  1. Zaloguj się do Facebooka.
  2. Wejdź do menedżera reklam w pasku po lewej stronie.
  3. W lewym górnym rogu wybierz rozwijane menu menedżer reklam.

Kliknij -> wszystkie narzędzia

W trzeciej kolumnie ‘Badania i raporty’ pod menedżerem zdarzeń znajdziesz ‘Piksele’.

  1. Kliknij ‘Utwórz piksel’. Podaj jego nazwę (najlepiej powiązaną z nazwą strony czy marki). Zaakceptuj warunki i przejdź dalej.
  2. Skopiuj kod Facebook Piksel i dodaj go do plików swojej strony www. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić poproś osobę opiekującą się Twoją witryną od strony technicznej (informacje na ten temat znajdziesz również bezpośrednio na stronie Facebooka w zakładce Tworzenie i instalacja piksela).
  3. Kolejny krok to dodanie wybranego zdarzenia. Kody dla zdarzeń standardowych znajdziesz w zakładce Specyfikacje standardowych zdarzeń.

Gdy piksel jest zainstalowany w witrynie, Facebook zapamiętuje każdego, kto ją odwiedzi.

Sprawdź działanie Piksela

Ważne jest, aby sprawdzić, czy piksel działa poprawnie. W tym celu zainstaluj rozszerzenie do przeglądarki Chrome Facebook Pixel Helper. Jeśli ikonka Facebook Pixel Helper po wejściu do Twojej witryny jest niebieska to znak, że piksel działa. Jeżeli nie, zobaczysz informacje o błędach.

Piksel Facebooka jest niczym „mikroskop”. Pozwala zobaczyć to, co niewidoczne gołym okiem. Daje odpowiedź na pytania, co w dotychczasowym marketingu gabinetu działa, a co wymaga zmian. Pozwala efektywnie wykorzystać reklamę i obniżyć jej koszty.

 

Informacje zgromadzone przez Piksela znajdziesz w Menedżerze zdarzeń na stronie Piksela Facebooka.

Usługa szyta na miarę

Wyobraź sobie, że trafiasz dokładnie do wybranej przez siebie grupy klientów, osób potrzebujących Twojego wsparcia i pomocy. Co więcej trafiasz z idealnie dobranym przekazem odpowiadającym na ich problemy, potrzeby. Kto nie chciałby skorzystać z usługi szytej na miarę? Efekt takiego działania to więcej klientów dla Twojego gabinetu psychoterapeutycznego.

Kolorowe drzwi - symbolizują drzwi gabinetu psychoterapeutycznego, do których klienci trafiają dzięki temu, że wiesz co to jest Piksel Facebooka i korzystasz z jego funkcji

Tyle w temacie Piksela. Mam nadzieję, że przekonałam Cię do tego, że warto poświęcić czas na jego instalację. O efektach daj znać w komentarzu do tego artykułu. Podziel się nim również z innymi osobami z branży.

Więcej artykułów na temat marketingu gabinetu psychoterapeutycznego prosto na Twój e-mail. Chcesz je otrzymywać? Kliknij w plusik poniżej i dołącz do newslettera.

* https://socialpress.pl/2019/02/ilu-uzytkownikow-korzysta-z-sieci-i-social-media-w-2019-roku

Komentarze
  • Chciałabym potrafić korzystać z reklam i dodatkowych usług, jakie oferuje Facebook. Jak na razie spróbowałam reklamy raz, ale uzyskałam po niej zasięg porównywalne lub niższe niż organiczne. W trakcie kreowania mojej marki osobistej na Facebooku nauczyłam się, że… mało o tym wiem 😉. Najbardziej nośne posty to takie, nad którymi nie myślę, tylko wrzucam impulsywnie, np. psychologiczno, lifestylowe refleksję. Hitem, który niósł się w sieci chyba najbardziej z wszystkich postów była historia, w której występowała… ptasia kupa 😉. Historia była o tym, jak mój syn wpadł w wściekłość i próbowałam to załagodzić, a ptasia kupa była tylko szczegółem, który w tej sytuacji wystąpił. Ale to właśnie ona wzbudziła wielkie emocje i na jakiś czas stała się nawet moim znakiem rozpoznawczym w towarzystwie 😁. Budowanie marki osobistej na Facebooku nauczyło mnie, że ludzi może interesować zupełnie coś innego, niż Tobie się wydaje. Że mało interesujący, Twoim zdaniem, post może być właśnie tym, co do ludzi trafi. Może gdybym lepiej się rozeznała w narzędziach Facebooka przestałby mnie tak na każdym kroku zaskakiwać 😉.

    • Dziękujemy za komentarz. Historia faktycznie zabawna. Czasem tworzymy posty wiralowe zupełnie nieświadomie. Ale w zaplanowanej formie bardzo trudno jest trafić i wymyślić coś, co gwarantuje taką wiralowość, a jednocześnie jest postrzegane jako zabawne, a nie żenujące. Życzę powodzenia w rozwoju marki! 😉

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.