Mindness
(0)
  • BLOG
  • PODCAST
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
      • Plakaty do gabinetu
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
    • Narzędzia rozwoju gabinetu
      • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
      • E-booki Mindness
      • Konsultacje marketingowe
      • Konsultacje RODO
      • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
    • Strona WWW dla psychoterapeuty
      • Kalendarze zapisów online
    • Bezpłatne materiały
  • KIM JESTEŚMY
  • KONTAKT
  • BLOG
  • PODCAST
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
      • Plakaty do gabinetu
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
    • Narzędzia rozwoju gabinetu
      • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
      • E-booki Mindness
      • Konsultacje marketingowe
      • Konsultacje RODO
      • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
    • Strona WWW dla psychoterapeuty
      • Kalendarze zapisów online
    • Bezpłatne materiały
  • KIM JESTEŚMY
  • KONTAKT

Strona główna > Media społecznościowe > Co to jest Piksel Facebooka i jak działa
Dodał Aga Gajewska

Co to jest Piksel Facebooka i jak działa

Piksel Facebooka – brzmi skomplikowanie? Może i tak. W tym artykule pokażę Ci co to jest ten Piksel Facebooka i że nie taki on straszny, jak go malują. Wystarczy go zainstalować, by otrzymać możliwość precyzyjnego docierania z reklamą na Facebooku do swojej grupy docelowej. Z nim zaoszczędzisz czas i pieniądze, potrzebne na śledzenie konwersji i zachowania swoich użytkowników.

Większość osób reklamując się na Facebooku, ogranicza się do promowania wybranych postów lub kieruje reklamy do fanów bądź osób zainteresowanych danym tematem. Okazuje się, że jest to mało skuteczny i drogi sposób promocji. Piksel Facebooka pozwala tworzyć dużo efektywniejsze kampanie reklamowe. Jego magia tkwi w możliwości kontroli podejmowanych przez nas działań i optymalizacji na tej podstawie parametrów kampanii. Dzięki tej kontroli otrzymujemy możliwość automatyzacji docierania do osób, które są podobne do naszych klientów.

Laptop - platforma Facebook na ekranie - tu możesz uzyskać informacje co to jest Piksel Facebooka i jak go zainstalować

Co to jest Piksel Facebooka

Facebook wciąż jest portalem, z którego użytkownicy korzystają najchętniej (obecnie 2,271 mld ludzi!).* Jeśli posiadasz fanpage swojego gabinetu w tym medium lub planujesz go założyć i korzystać z reklamy, wiedza na temat Piksela z pewnością Ci się przyda. Dzięki niej lepiej wykorzystasz budżet przeznaczony na promocję i przyciągniesz większą liczbę klientów do swojego gabinetu psychoterapeutycznego. Jeśli nie korzystasz z reklamy w tym medium, również dodaj Piksel na swojej stronie i gromadź cenne informacje na przyszłość. Więcej o tym, jak działa marketing internetowy, przeczytasz w artykule pt. Jak działa marketing internetowy.

Facebook Pixel jest narzędziem analitycznym pozwalającym sprawdzać skuteczność reklam. To specjalny kod JavaScript generowany automatycznie na Facebooku i dodawany w witrynie. Umożliwia śledzenie konwersji (skuteczności reklam na Facebooku). Zebrane dane pomagają w lepszej optymalizacji (dostosowaniu) reklam do odbiorców.

 

Co daje Piksel Facebooka

Piksel Facebooka działa tak, jak kod Google Analytics dodany w witrynie. Pozwala obserwować zachowania użytkowników odwiedzających stronę www.

Pewnie nieraz zdarzyło się, że rzeczy oglądane przez Ciebie w sklepie internetowym, pojawiały się podczas przeglądania innych stron, wyskakując jak przysłowiowy królik z kapelusza? Tak działają kampanie remarketingowe. Piksel Facebooka również umożliwia ich tworzenie. Dodatkowo możesz dzięki niemu:

Widok z perspektywy na ciąg wejść do kolejnych pomieszczeń, jedno po drugim, symbolizuje docieranie do docelowego klienta , poprzez określanie grupy docelowej. Jest to możliwe z wykorzystaniem funkcji platformy Piksela Facebooka, gdy już wiesz co to jest i jak działa
  • obserwować konwersję (skuteczność reklam), czyli zachowanie odbiorców po kontakcie z Twoją reklamą
  • optymalizować reklamy (dostosowywać do odbiorców), aby działały skuteczniej, przynosiły oczekiwane efekty i trafiały do właściwej grupy docelowej
  • tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, kierując reklamę np. osób, które ostatnio odwiedziły Twoją stronę, odwiedziły podstronę z cennikiem czy spędziły w witrynie najwięcej czasu
 
  • tworzyć grupy podobnych odbiorców
  • ponawiać przekaz reklamowy (stosować tzw. remarketing) do osób, które odwiedziły witrynę, dodały produkt do koszyka, ale go opuściły (jeśli sprzedajesz produkty fizyczne lub on-line), szukały informacji o usłudze
  • uzyskać statystyki dotyczące osób odwiedzających Twoją stronę
  • wyświetlać reklamy dynamiczne, np. z produktami, które oglądali użytkownicy (jeśli je posiadasz)
  • zwiększyć sprzedaż usług trafiając dokładnie do osób zainteresowanych pomocą psychoterapeutyczną.
 

„Nikt nie czyta reklam. Ludzie czytają to, co ich interesuje i czasem jest to właśnie reklama!”

Howard Luck Gossage

 

Dlatego tak ważne jest, aby tworzyć odpowiednie komunikaty reklamowe, interesujące dla grupy docelowej i trafiające w jej potrzeby.

Piksel Facebooka w praktyce

Jak działa Facebook Pixel w praktyce? Możesz go ustawić na dwa rodzaje zdarzeń (akcji podejmowanych przez osoby odwiedzające witrynę) – standardowe lub niestandardowe (ustawiane samodzielnie).

Wśród standardowych działań/zdarzeń podejmowanych przez użytkowników znajdują się m.in.:

  • wyświetlanie zawartości (podstrony w witrynie)
  • wyszukiwanie w witrynie
  • dodanie produktu do koszyka
  • przejście do kasy po zamówieniu produktu
  • podanie informacji niezbędnych do zakupu
  • zakup
  • zainteresowanie ofertą
  • ukończenie rejestracji.
 
Dłonie kilku osób skierowane na monitor laptopa, symbolizują docelowe miejsce w sieci, które potrafisz lepiej wyznaczyć kiedy wiesz co to jest piksel facebooka i jak działa

Więcej na temat pozostałych zdarzeń standardowych przeczytasz w Centrum Pomocy na stronie Facebook Business w zakładce Specyfikacje standardowych zdarzeń.

Zdarzenia niestandardowe pozwalają zebrać więcej szczegółowych informacji i danych. Możesz m.in. sprawdzać wejścia na wybranych podstronach.

Piksel Facebooka – zrób to sam!

Wiesz już, do czego służy Facebook Pixel. Przejdźmy zatem do praktyki, czyli dodania go do witryny.

  1. Zaloguj się do Facebooka.
  2. Wejdź do menedżera reklam w pasku po lewej stronie.
  3. W lewym górnym rogu wybierz rozwijane menu menedżer reklam.

Kliknij -> wszystkie narzędzia

W trzeciej kolumnie ‘Badania i raporty’ pod menedżerem zdarzeń znajdziesz ‘Piksele’.

  1. Kliknij ‘Utwórz piksel’. Podaj jego nazwę (najlepiej powiązaną z nazwą strony czy marki). Zaakceptuj warunki i przejdź dalej.
  2. Skopiuj kod Facebook Piksel i dodaj go do plików swojej strony www. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić poproś osobę opiekującą się Twoją witryną od strony technicznej (informacje na ten temat znajdziesz również bezpośrednio na stronie Facebooka w zakładce Tworzenie i instalacja piksela).
  3. Kolejny krok to dodanie wybranego zdarzenia. Kody dla zdarzeń standardowych znajdziesz w zakładce Specyfikacje standardowych zdarzeń.

Gdy piksel jest zainstalowany w witrynie, Facebook zapamiętuje każdego, kto ją odwiedzi.

Sprawdź działanie Piksela

Ważne jest, aby sprawdzić, czy piksel działa poprawnie. W tym celu zainstaluj rozszerzenie do przeglądarki Chrome Facebook Pixel Helper. Jeśli ikonka Facebook Pixel Helper po wejściu do Twojej witryny jest niebieska to znak, że piksel działa. Jeżeli nie, zobaczysz informacje o błędach.

Piksel Facebooka jest niczym „mikroskop”. Pozwala zobaczyć to, co niewidoczne gołym okiem. Daje odpowiedź na pytania, co w dotychczasowym marketingu gabinetu działa, a co wymaga zmian. Pozwala efektywnie wykorzystać reklamę i obniżyć jej koszty.

 

Informacje zgromadzone przez Piksela znajdziesz w Menedżerze zdarzeń na stronie Piksela Facebooka.

Usługa szyta na miarę

Wyobraź sobie, że trafiasz dokładnie do wybranej przez siebie grupy klientów, osób potrzebujących Twojego wsparcia i pomocy. Co więcej trafiasz z idealnie dobranym przekazem odpowiadającym na ich problemy, potrzeby. Kto nie chciałby skorzystać z usługi szytej na miarę? Efekt takiego działania to więcej klientów dla Twojego gabinetu psychoterapeutycznego.

Kolorowe drzwi - symbolizują drzwi gabinetu psychoterapeutycznego, do których klienci trafiają dzięki temu, że wiesz co to jest Piksel Facebooka i korzystasz z jego funkcji

Tyle w temacie Piksela. Mam nadzieję, że przekonałam Cię do tego, że warto poświęcić czas na jego instalację. O efektach daj znać w komentarzu do tego artykułu. Podziel się nim również z innymi osobami z branży.

Więcej artykułów na temat marketingu gabinetu psychoterapeutycznego prosto na Twój e-mail. Chcesz je otrzymywać? Kliknij w plusik poniżej i dołącz do newslettera.

* https://socialpress.pl/2019/02/ilu-uzytkownikow-korzysta-z-sieci-i-social-media-w-2019-roku

Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?

Brakuje Ci inspiracji do rozwoju gabinetu albo informacji do jego otwarcia? A może chcesz mieć więcej klientów? Jaki jest Twój cel?

 

Jeśli:

  • Czujesz, że coś wiesz, ale to się nie składa w całość
  • Ze wszystkich stron dostajesz informacje, jak otworzyć czy promować gabinet, ale żadna nie dotyczy tak naprawdę Twojej branży, nie jest Twoja, nie chcesz albo nie lubisz tego typu promocji

 

to posłuchaj naszego całkowicie bezpłatnego wykładu audio pt: Jak przyciągnąć więcej klientów.

 

 

Znajdziesz tam mnóstwo skutecznych wskazówek, jak odnaleźć swoją wewnętrzną misję, a następnie dotrzeć z nią do Twojego wymarzonego klienta. Myślisz o tym? Ale jeszcze nie wiesz do końca, jak to zrobić?

 

Pobierz bezpłatny podcast

 

Możesz słuchać tego nagrania biegając, spacerując i zmywając. Kiedy jedziesz do pracy. Albo po prostu, kiedy masz chwilę dla swojego rozwoju.

Poprzedni wpisHashtagi w marketingu Twojego gabinetu
Następny wpisPodsumowanie roku 2019 w Mindness

2 komentarze

  1. Martyna 14 stycznia 2020 Odpowiedz

    Chciałabym potrafić korzystać z reklam i dodatkowych usług, jakie oferuje Facebook. Jak na razie spróbowałam reklamy raz, ale uzyskałam po niej zasięg porównywalne lub niższe niż organiczne. W trakcie kreowania mojej marki osobistej na Facebooku nauczyłam się, że… mało o tym wiem 😉. Najbardziej nośne posty to takie, nad którymi nie myślę, tylko wrzucam impulsywnie, np. psychologiczno, lifestylowe refleksję. Hitem, który niósł się w sieci chyba najbardziej z wszystkich postów była historia, w której występowała… ptasia kupa 😉. Historia była o tym, jak mój syn wpadł w wściekłość i próbowałam to załagodzić, a ptasia kupa była tylko szczegółem, który w tej sytuacji wystąpił. Ale to właśnie ona wzbudziła wielkie emocje i na jakiś czas stała się nawet moim znakiem rozpoznawczym w towarzystwie 😁. Budowanie marki osobistej na Facebooku nauczyło mnie, że ludzi może interesować zupełnie coś innego, niż Tobie się wydaje. Że mało interesujący, Twoim zdaniem, post może być właśnie tym, co do ludzi trafi. Może gdybym lepiej się rozeznała w narzędziach Facebooka przestałby mnie tak na każdym kroku zaskakiwać 😉.

    • Aga Gajewska 15 stycznia 2020 Odpowiedz

      Dziękujemy za komentarz. Historia faktycznie zabawna. Czasem tworzymy posty wiralowe zupełnie nieświadomie. Ale w zaplanowanej formie bardzo trudno jest trafić i wymyślić coś, co gwarantuje taką wiralowość, a jednocześnie jest postrzegane jako zabawne, a nie żenujące. Życzę powodzenia w rozwoju marki! 😉

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Polub nas na Facebooku

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl



Jak przyciągnąć więcej klientów

Naucz się autentycznie przyciągać więcej klientów!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego szkolenia!

Popularne na blogu

  • facebook-ads-krok-po-kroku
    Facebook Ads krok po kroku
  • osiem-krokow-do-skutecznej-promocji-wydarzenia
    Osiem kroków do skutecznej promocji wydarzenia
  • EMOCJE
    Jaki jest najważniejszy element treści na stronie?
  • JAK NAZWAĆ
    Jak nazwać gabinet?
  • oferta
    Jak napisać ofertę do instytucji

KATEGORIE

  • Coaching
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wywiady

ARCHIWUM

Najnowsze produkty

  • Prezent dla psychologa i psychoterapeuty Blue Box
    Oceniony 0 na 5.
    189.00zł
  • Prezent Świąteczny dla Psychologa i Psychoterapeuty - Merry Box
    Oceniony 0 na 5.
    199.00zł
  • Terapeutnik - dedykowany kalendarz dla psychologa i psychoterapeuty z miejscem na notatki Terapeutnik - dedykowany kalendarz dla psychologa i psychoterapeuty
    Oceniony 5.00 na 5.
    89.00zł
  • Prezent dla Psychologa i psychoterapeuty składający się z Kubka, Zawieszki na drzwi i Torby bawełnianej z autorskimi nadrukami Mindness Prezent dla psychologa i psychoterapeuty Eco Box
    Oceniony 0 na 5.
    135.00zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Mindness – Jak przyciągnąć więcej klientów
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak
  • Urządzamy gabinet terapeutyczny – Wywiad z architektką wnętrz Barbarą Strzębałą

SPOTKAJMY SIĘ


Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 124 i 125, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • E-booki Mindness
  • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
  • Kalendarze zapisów online
  • Konsultacje marketingowe
  • Konsultacje RODO
  • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
  • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
  • Narzędzia rozwoju gabinetu
  • Plakaty do gabinetu
  • Różne
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
  • Zawieszki na drzwi gabinetu

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • Związek Dwojga. Psychoanaliza pary.
    Oceniony 0 na 5.
    45.00zł
  • Plakat "Depresja"
    Oceniony 0 na 5.
    od 89.00zł
  • Infografika – Jak napisać „o mnie”
    Oceniony 0 na 5.
    Produkt bezpłatny
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

Już Prawie Masz Pierwszy Rozdział…

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Otrzymaj Natychmiastowy Dostęp Do Pełnego Rozdziału Książki i Zacznij Budować Swoją Społeczność



Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do usłyszenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Jak przyciągnąć więcej klientów

Pobierz bezpłatne nagrania!

Naucz się autentycznie przyciągać więcej klientów!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego szkolenia!



0
Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
Kontynuuj zakupy
  • Plakat "Coaching versus Psychoterapia"
    66.75zł +Dodaj do koszyka
  • Ceramiczny Kubek dla Psychologa i Psychoterapeuty z humorystycznym nadrukiem
    Kubek dla psychologa i psychoterapeuty
    37.90zł +Dodaj do koszyka
  • Związek Dwojga. Psychoanaliza pary.
    45.00zł +Dodaj do koszyka
  • Jak otworzyć i rozkręcić gabinet - Kurs Online
    250.00zł +Dodaj do koszyka
  • Prezent Świąteczny dla Psychologa i Psychoterapeuty - Merry Box
    199.00zł +Dodaj do koszyka
Calculate Shipping