Mindness
(0)
  • BLOG
  • PODCAST
  • KIM JESTEŚMY
  • OFERTA
    • Pakiet Reklama
    • Pakiet Poradnia
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu
      • Gabinet
        • Meble do gabinetu
          • Dekoracje ścienne
          • Dywany i dywaniki
          • Biurka do gabinetu
          • Fotele do gabinetu
          • Kasetki i sejfy
          • Komody i regały
          • Krzesła do gabinetu
          • Lampy i oświetlenie
            • Lampy sufitowe
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • Lampy podłogowe
          • Pojemniki na chusteczki
          • Stoliki kawowe i ławy
        • Plakaty do gabinetu
          • Plakaty o autyzmie
          • Plakaty o emocjach
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • Plakaty o uzależnieniach
          • Plakaty o zaburzeniach
          • Zestawy plakatów
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • Sztuczne rośliny
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Łazienka
        • Dozowniki do mydła
        • Mydelniczki
      • Przedpokój i poczekalnia
        • Wieszaki i garderoby
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • Kalendarze i planery
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Reklama gabinetu
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
      • Szkolenia
    • Rozwój gabinetu i poradni
      • Ebooki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Strona WWW gabinetu
      • E-booki
      • Kalendarze zapisów online
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • RODO i prawo
      • Konsultacje RODO
      • Kursy online
    • Media społecznościowe
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Bezpłatne materiały
  • KONTAKT
    6
  • BLOG
  • 6
  • PODCAST
  • 6
  • KIM JESTEŚMY
  • 6
  • OFERTA
      6
    • Pakiet Reklama
    • 6
    • Pakiet Poradnia
  • 6
  • WYDARZENIA
  • 6
  • SKLEP
      6
    • Wyposażenie gabinetu
        6
      • Gabinet
          6
        • Meble do gabinetu
            6
          • Dekoracje ścienne
          • 6
          • Dywany i dywaniki
          • 6
          • Biurka do gabinetu
          • 6
          • Fotele do gabinetu
          • 6
          • Kasetki i sejfy
          • 6
          • Komody i regały
          • 6
          • Krzesła do gabinetu
          • 6
          • Lampy i oświetlenie
              6
            • Lampy sufitowe
            • 6
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • 6
            • Lampy podłogowe
          • 6
          • Pojemniki na chusteczki
          • 6
          • Stoliki kawowe i ławy
        • 6
        • Plakaty do gabinetu
            6
          • Plakaty o autyzmie
          • 6
          • Plakaty o emocjach
          • 6
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • 6
          • Plakaty o uzależnieniach
          • 6
          • Plakaty o zaburzeniach
          • 6
          • Zestawy plakatów
        • 6
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • 6
        • Sztuczne rośliny
        • 6
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • 6
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • 6
      • Łazienka
          6
        • Dozowniki do mydła
        • 6
        • Mydelniczki
      • 6
      • Przedpokój i poczekalnia
          6
        • Wieszaki i garderoby
      • 6
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • 6
      • Kalendarze i planery
      • 6
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • 6
    • Reklama gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
      • 6
      • Szkolenia
    • 6
    • Rozwój gabinetu i poradni
        6
      • Ebooki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Strona WWW gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Kalendarze zapisów online
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • RODO i prawo
        6
      • Konsultacje RODO
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Media społecznościowe
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Bezpłatne materiały
  • 6
  • KONTAKT

Dodał Szymon Gajewski

Co mówi kolor w marketingu

Kolory mają moc. Potrafią wzbudzać emocje, przywoływać różne skojarzenia. Mogą działać kojąco lub powodować rozdrażnienie czy rozproszenie uwagi, przyciągać lub odpychać. Zastanawiasz się, po co Ci o tym piszę? Chcę przez to powiedzieć, że kolor w projekcie strony internetowej Twojej praktyki psychologicznej nie jest bez znaczenia.

O tym, jak strona www staje się wizytówką Twojego gabinetu psychoterapeutycznego pisałam TUTAJ. Teraz opowiem Ci, jakie znaczenie mają kolory Twojej marki (tak Twój gabinet to marka).

Kolor ma znaczenie

Dlaczego kolor jest ważny? To jeden z głównych czynników, które przyczyniają się do stworzenia skutecznej strony www.

Dobór odpowiedniej kolorystyki wpływa na sposób postrzegania Ciebie i Twojej praktyki psychologicznej przez potencjalnych klientów.

Jak znaleźć odpowiednią paletę kolorów?

Zastanów się jak chcesz, aby postrzegali Cię Twoi potencjalni klienci? Jakie emocje chcesz w nich wzbudzić – ekscytację, spokój, a może jeszcze coś innego?

blank

„Pierwszy błąd, który ludzie popełniają to fakt, że nie wiedzą, co chcą osiągnąć.”

Kevin Hogan

Jeśli trudno Ci tak po prostu opisać idealnego klienta (o tym, kim jest klient idealny przeczytasz TUTAJ), który trafia na Twoją stronę, spróbuj zrobić to inaczej.

Pomyśl, jakie obrazy przychodzą Ci do głowy, gdy myślisz o swojej praktyce psychologicznej?

Znajdź takie zdjęcia w internecie, które będą je oddawały. A teraz zobacz, jakie mają barwy? Wybierz tą, która najbardziej pasuje do Twojej marki.

Odpowiednie kolory marki to niekoniecznie te, które lubisz najbardziej. Twoje preferencje to za mało!

I choć odpowiedni dobór koloru może wydawać się rzeczą drugorzędną, uwierz mi, że nie jest bez znaczenia. Pełni on znaczącą rolę w ogólnej ocenie produktu, strony czy marki.

Co komunikują kolory?

W doborze koloru marki pomocne mogą się okazać zagadnienia związane z psychologią kolorów, którą pewnie znasz. Mimo to pokusimy się o małe przypomnienie.

Gabinet psychoterapeutyczny urządzony w kolorach ciemnych i białych

Barwy takie jak czerwony, pomarańczowy czy żółty postrzegane są jako ciepłe. Mogą one powodować stan pobudzenia. Wywołują pozytywne uczucia, ale mogą kojarzyć się też z niebezpieczeństwem.

Odcienie zieleni i niebieskości uważane za chłodne, wywołują uczucie spokoju, bezpieczeństwa, czasami smutku.

Do przetworzenia barw ciepłych oko i mózg zużywają więcej energii niż przy przetwarzaniu barw chłodnych, które działają kojąco i uspokajająco.

Nie bez znaczenia jest również stopień nasycenia lub rozmycia danego koloru. Bardziej nasycona barwa pobudza do działania.

Kolor ma znaczenie i nie chodzi jedynie o kwestię atrakcyjności i ładnego wyglądu. Liczne opracowania naukowe wskazują na jego wielkie możliwości oddziaływania na nastrój i zachowanie człowieka.

Oto mała ściągawka dotycząca kolorów:

  • Niebieski – stabilizacja, spokój, bezpieczeństwo, odpowiedzialność, skuteczność,
  • Zielony – świeżość, łagodność, spokój, natura, młodość, bezpieczeństwo, optymizm
  • Fiolet – luksus, duchowość, tajemnica, kreatywność,
  • Żółty – radość, ciepło, energia, optymizm, bezpieczeństwo,
  • Pomarańczowy – energia, entuzjazm, odwaga, szybkość, przyjaźń,
  • Czerwony – radość, aktywność, siła, pasja, miłość, emocje, prowokacja,
  • Różowy – kobiecość, uroda, delikatność, szczęście, romantyzm,
  • Szary – neutralność, spokój, nowoczesność, technika, formalność, pracowitość, kompetencja,
  • Brązowy – zaufanie, bezpieczeństwo, natura, komfort, pracowitość,
  • Czarny – klasyka, elegancja, powaga, autorytet,
  • Biały – czystość, świeżość, porządek, estetyka, prostota, nowoczesność.

Jak mówią badania, decydujemy w ciągu 90 sekund od pierwszych interakcji z ludźmi lub produktami czy zaufamy i polubimy. Około 62 – 90% oceny opiera się na samych kolorach. Rozsądne wykorzystanie kolorów może przyczynić się nie tylko do odróżnienia produktów od konkurencji. Wpływa także na nastroje i uczucia – pozytywnie lub negatywnie – a przez to na stosunek do określonych produktów.*

Dopasowanie kolorów

Ważną kwestią przy wyborze kolorów marki będzie również odpowiednie ich dopasowanie do siebie. Niektórzy rodzą się z tą umiejętnością. Ale większości z nas wydaje się, że coś pasuje, a grafik niestety zapłacze projektując.

Jeśli jednak nie wiesz, jakie kolory pasują do siebie i jak je ze sobą zestawiać, to zajrzyj tutaj. Oto programy, które Ci w tym pomogą:

  • Adobe Color CC,
  • Color Calculator,
  • Palleton.
odcienie kolorów

Wystarczy, że podasz kolor bazowy swojej strony, a powyższe aplikacje wskażą Ci odpowiednie barwy, które będą z nim współgrały. Jeśli chcesz samemu dobrać kolory (do stron i identyfikacji wizualnej wybieramy maksimum 3), to sprawdź w tych programach, na ile do siebie pasują. Czasem wystarczy wybrać trochę inny odcień i mamy dopasowane kolory.

Warto też zapisać numery swoich kolorów. Potem podajemy je grafikowi. Bo czasem jak mówimy o „takim niebieskim, wie Pani jakim”, to się okazuje, że mamy zupełnie coś innego na myśli.

Poniżej przykładowe kolory zapisane w systemie szesnastkowym (HEX):

blank

Wiesz już, że kolor ma znaczenie, to teraz spójrz na swoją stronę www i sprawdź, co komunikuje ona Twoim potencjalnym odbiorcom. To, co chcesz? Świetnie. Jeśli nie, to pomyśl o zmianie, a ulubione kolory zostaw sobie na inną okazję.

projekt strony www - kolorystyka

A może dopiero myślisz o otwarciu własnej praktyki psychologicznej (więcej o otwieraniu własnego gabinetu psychoterapeutycznego przeczytasz TUTAJ) i nie masz jeszcze strony www? Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci odnaleźć odpowiedni kolor Twojej marki.

Optymistyczna, energetyczna, przyjacielska, a może budząca zaufanie? Jak chcesz, aby była postrzegana Twoja praktyka psychoterapeutyczna przez potencjalnych klientów?

Mam nadzieję, że pomogłam Ci podjąć decyzję co do koloru Twojej strony www. Jeśli tak daj znać w komentarzu. To wiele dla mnie znaczy. Na moim fanpage na Facebooku masz jeszcze dwie inne opcje: „lubię to” i „udostępnij”. Z góry wielkie dzięki za wsparcie!

* https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/00251740610673332

Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?
  • Jak sprawić, że klient poczuje połączenie z Tobą przez internet zanim jeszcze Cię pozna?
  • Jak marka buduje zaufanie?
  • Dlaczego spójność marki jest tak ważna w budowaniu zaufania Twoich klientów?

Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym bezpłatnym e-booku o najważniejszych krokach do stworzenia marki psychoterapeuty w sieci.

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

 

Rozpoznawalny Terapeuta.

 

blank

 

Pobierz e-booka

Duży gabinet, Poradnia lub Ośrodek Jednoosobowy gabinet
Poprzedni wpisPodcasty – Jak to zrobić – cz. 2
Następny wpisInspiracje na teksty blogowe

2 komentarze

  1. blank
    Marek 14 listopada 2018 Odpowiedz

    Dzięki za artykuł, bo w połączeniu z innym artykułem („Czy warto wykorzystywać czerń w kampaniach promocyjnych?” nie mam już wątpliwości, że użycie w mojej identyfikacji czarnego jako dominującego koloru to wcale nie taki zły pomysł. Chcę właśnie podkreślić elegancję mojej firmy i jej lekko luksusowy charakter.

    • blank
      Aga Gajewska 22 listopada 2018 Odpowiedz

      Bardzo się cieszę, że pomogliśmy. Oczywiście precyzyjne profilowanie identyfikacji wizualnej do klienta jest ważne. Mamy w naszym portfolio również projekt z ciemną kolorystyką. Zapraszam tutaj: Strona Martina Walczaka

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Jeżeli jesteś terapeutą, psychologiem, coachem czy mentorem rozwoju osobistego, masz swój gabinet albo poradnię lub planujesz otworzyć, chcesz profesjonalnie zaprezentować się w Internecie i pragniesz, aby Twoje miejsce było zachęcające dla klientów – dobrze trafiłeś.

KATEGORIE

  • Coaching
  • Finanse w gabinecie
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Prawo i księgowość w gabinecie
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wywiady

Wyświetl wpisy dopasowane wg. stopnia rozwoju gabinetu:

Duży gabinet, Poradnia lub Ośrodek Jednoosobowy gabinet Planuję otworzyć gabinet

Polub nas na Facebooku

blank

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

blank

blank

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

blank

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

blank

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem. Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp. Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile. W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe... *** Do zobaczenia po drugiej stronie, Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatnego e-booka!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług! Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

Popularne na blogu

  • plany-mindness-2019-rok
    Plany Mindness na 2019 rok
  • zalozenie-poradni-psychologicznej-biznes
    Założenie poradni psychologicznej – łatwy czy trudny biznes?
  • RODO
    RODO w gabinecie psychologicznym – wpis gościnny
  • Co zamiast konta na Znanym Lekarzu(1)
    Wpis gościnny: Co zamiast konta na Znanym Lekarzu?
  • mocne_i slabe strony otwierania poradni
    Mocne i słabe strony otwierania poradni specjalistycznej

Najnowsze produkty

  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego — wersja turkusowa 138.00zł – 198.00zł
  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego - wersja roślinna 138.00zł – 198.00zł
  • blank Notatnik psychoterapeuty Notatki z sesji
    Oceniony 5.00 na 5.
    109.00zł
  • blank Plakat Twoje odpowiedzialne dziecko - wersja roślinna 69.00zł – 99.00zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

blank

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Poradnia online – Wywiad z Magdaleną Jagiełło
  • Gabinet zgodny z prawem – Wywiad z Anetą Liszewską-Mądrą – radcą prawnym
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak

SPOTKAJMY SIĘ

blank
Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 120, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • Gabinet psychologa dziecięcego
  • Media społecznościowe
  • Moodle
  • Reklama gabinetu
  • RODO i prawo w gabinecie
  • Rozwój gabinetu i poradni
  • Strona WWW gabinetu i poradni
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • blank Krzesło Togi Black Brown 336.70zł
  • blank Dywan jutowy pleciony okrągły Boho 80 cm 88.39zł
  • blank Roślina sztuczna zwisająca szary stelaż 143.00zł
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do zobaczenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatny e-book!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!



Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
  • blank
    Kominek z zestawem 3 olejków kwiatowych
    32.37zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Okrągły dywan jutowy Ritual 120 cm
    234.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Plakat Twoje odpowiedzialne dziecko - wersja roślinna
    69.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Lampa wisząca Paris Diamond 24 cm czarna
    50.70zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Drzewko bonsai w doniczce iglaste
    285.87zł +Dodaj do koszyka
Kontynuuj zakupy
Calculate Shipping