6 błędów w tworzeniu skutecznej kampanii Facebook Ads

blank

Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku to cel każdego właściciela firmy i  początkującego użytkownika Menadżera Reklam. Niestety już na wstępie można popełnić kilka podstawowych błędów.  Przeczytaj, jak ich uniknąć i stworzyć reklamą skrojoną idealnie na potrzeby Twojego potencjalnego klienta.

1. Promowanie postów z poziomu fanpage’a

Wybierając promowanie postów z poziomu fanpage’a, musisz liczyć się z faktem, że wyniki takiej kampanii są dużo gorsze niż w przypadku korzystania z Menadżera Reklam. Ale dlaczego? Otóż tworząc reklamę poprzez kliknięcie „promuj post” pod konkretnym wpisem na Facebooku, nie masz dostępu do wszystkich opcji. Dodatkowo, Facebook skupia się wtedy wyłącznie na gromadzeniu reakcji pod postem. Nie ma możliwości skierowania reklamy do nowych obserwatorów. W świecie marketingu internetowego powszechnie znany jest fakt, iż wyniki są w głównej mierze zależne od wybranego celu reklamowego, a dokonać tego można jedynie w Menadżerze Reklam. I tutaj często pojawia się kolejny błąd…

blank

2. Źle określony cel kampanii

Samo promowanie postów czy chęć uzyskania jak największej ilości reakcji, nie jest niczym złym. Jednak prawdą jest, że sukces kampanii z pewnością oceniasz na podstawie zapełniającego się kalendarza. Celem jest więc nie tyle rozpoznawalność, co trafienie z komunikatem do właściwych osób. To, jak określić cel kampanii, omawiam w poprzednim wpisie.

3. Korzystanie z nowych opcji, które nie są jeszcze sprawdzone i zoptymalizowane

Menadżer Reklam to narzędzie, które poddawane jest nieustannym aktualizacjom i udoskonaleniom. Niestety często te „udoskonalenia” w rzeczywistości wcale nie pomagają Twojej reklamie w uzyskaniu lepszych wyników. Z perspektywy Facebooka, Ty jako reklamodawca, jesteś swego rodzaju królikiem doświadczalnym. Dlatego lepiej unikać korzystania z nowo wprowadzonych funkcji. Lepiej poprzestać na sprawdzonych elementach.

blank

4. Przesadne ufanie zainteresowaniom

Algorytmy Facebooka działają w ten sposób, że do Twoich zainteresowań zaliczają nie tylko polubione przez Ciebie fanpage’e, ale też treści postów, pod którymi się udzielasz. Jeśli więc komentujesz czyjś wpis na temat Donalda Trumpa, algorytm Facebooka wpisuje Donalda Trumpa do Twoich zainteresowań, mimo że komentarz mógł być związany z jego krytyką. Dla Facebooka zainteresowanie to dosłownie „someone who express interest”, czyli ktoś kto wykazał zainteresowanie, w rozumieniu podjęcia samej aktywności. Nie jest  brane pod uwagę rzeczywiste „lubienie”. By uniknąć ewentualnych nieścisłości, zainteresowania należy łączyć z niestandardowymi grupami odbiorców.

5. Korzystanie z automatycznych ustawień

Facebook proponuje automatyczne ustawienia w kontekście umiejscowienia reklamy, kierowania po stawce czy kierowania na dane urządzenie.

  • Umiejscowienia reklamy są różne – od Facebooka po Instagram oraz tzw. artykuły ekspresowe. W zależności od miejsca różne są formaty wyświetlanych reklam. Konieczne jest więc, by dostosować obraz lub film do konkretnej powierzchni reklamowej.
  • Stawka automatyczna to z pozoru dobre i bezpieczne rozwiązanie. Niestety Facebook nadaje priorytet tym reklamom, które zostały utworzone ze stawką wprowadzoną ręcznie. Jednak określenie jej na początku przygody z reklamą na Facebooku może być niemałym wyzwaniem. Potrzebne jest doświadczenie i stała obserwacja wskaźników, także do dzieła!
  • Kierując reklamę na dane urządzenie, Facebook kieruje się przesłaniem: „Największy zasięg za jak najmniejsze pieniądze”. W praktyce oznacza to, że – jeśli Twoja reklama osiąga lepsze wyniki na urządzeniach mobilnych, Facebook ograniczy wyświetlanie reklamy do tego narzędzia. Najlepszym sposobem na uniknięcie tego błędu jest stworzenie dwóch identycznych kampanii, przy czym skierowanie ich na inne urządzenia.  Ten zabieg pozwoli skuteczniej optymalizować kampanię. W każdym momencie będzie można wyłączyć tę reklamę, która nie działa.

Facebook pozwala na optymalizację reklamy w trakcie jej wyświetlania, dlatego nie bój się, testuj, sprawdzaj różne rozwiązania, pobaw się opcjami, które proponuje Menadżer Reklam. W każdym momencie możesz reklamę wyłączyć, mając całkowitą kontrolę nad tym, ile wydasz pieniędzy.

blank

6. Nadmierne przywiązywanie wagi do wskaźnika trafności (współczynnik trafności)

Współczynnik trafności ma wpływ na to, jak często Twoja reklama się wyświetla i ile kosztuje. Teoretycznie to na tym wskaźniku powinnaś/powinieneś się skupić najbardziej. Jednak w branży pomocowej często osiągnięcie wysokiego wskaźnika jest niemożliwe. Ma na to wpływ chociażby problematyczna i delikatna tematyka, w związku z czym dużo trudniej jest zdobyć większą ilość reakcji. To z kolei sprawia, że Facebook uznaje taką reklamę za mniej ciekawą i po prostu ogranicza częstotliwość jej wyświetlania. Zatem współczynnik ten nie decyduje o tym, czy ostatecznie reklama jest skuteczna i czy przynosi realne przychody.

Mam nadzieję, że ten krótki przewodnik po tym, czego nie robić planując kampanię reklamową, zaprezentuje Ci, jak stworzyć taką, która przyniesie Tobie zysk. Nauka Menadżera Reklam, jego wszystkich możliwości, może odbyć się wyłącznie na zasadzie metody prób i błędów (oraz optymalizacji i obserwacji!).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank