Mindness
(0)
  • BLOG
  • PODCAST
  • KIM JESTEŚMY
  • OFERTA
    • Pakiet Reklama
    • Pakiet Poradnia
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu
      • Gabinet
        • Meble do gabinetu
          • Dekoracje ścienne
          • Dywany i dywaniki
          • Biurka do gabinetu
          • Fotele do gabinetu
          • Kasetki i sejfy
          • Komody i regały
          • Krzesła do gabinetu
          • Lampy i oświetlenie
            • Lampy sufitowe
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • Lampy podłogowe
          • Pojemniki na chusteczki
          • Stoliki kawowe i ławy
        • Plakaty do gabinetu
          • Plakaty o autyzmie
          • Plakaty o emocjach
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • Plakaty o uzależnieniach
          • Plakaty o zaburzeniach
          • Zestawy plakatów
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • Sztuczne rośliny
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Łazienka
        • Dozowniki do mydła
        • Mydelniczki
      • Przedpokój i poczekalnia
        • Wieszaki i garderoby
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • Kalendarze i planery
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Reklama gabinetu
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
      • Szkolenia
    • Rozwój gabinetu i poradni
      • Ebooki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Strona WWW gabinetu
      • E-booki
      • Kalendarze zapisów online
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • RODO i prawo
      • Konsultacje RODO
      • Kursy online
    • Media społecznościowe
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Bezpłatne materiały
  • KONTAKT
    6
  • BLOG
  • 6
  • PODCAST
  • 6
  • KIM JESTEŚMY
  • 6
  • OFERTA
      6
    • Pakiet Reklama
    • 6
    • Pakiet Poradnia
  • 6
  • WYDARZENIA
  • 6
  • SKLEP
      6
    • Wyposażenie gabinetu
        6
      • Gabinet
          6
        • Meble do gabinetu
            6
          • Dekoracje ścienne
          • 6
          • Dywany i dywaniki
          • 6
          • Biurka do gabinetu
          • 6
          • Fotele do gabinetu
          • 6
          • Kasetki i sejfy
          • 6
          • Komody i regały
          • 6
          • Krzesła do gabinetu
          • 6
          • Lampy i oświetlenie
              6
            • Lampy sufitowe
            • 6
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • 6
            • Lampy podłogowe
          • 6
          • Pojemniki na chusteczki
          • 6
          • Stoliki kawowe i ławy
        • 6
        • Plakaty do gabinetu
            6
          • Plakaty o autyzmie
          • 6
          • Plakaty o emocjach
          • 6
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • 6
          • Plakaty o uzależnieniach
          • 6
          • Plakaty o zaburzeniach
          • 6
          • Zestawy plakatów
        • 6
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • 6
        • Sztuczne rośliny
        • 6
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • 6
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • 6
      • Łazienka
          6
        • Dozowniki do mydła
        • 6
        • Mydelniczki
      • 6
      • Przedpokój i poczekalnia
          6
        • Wieszaki i garderoby
      • 6
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • 6
      • Kalendarze i planery
      • 6
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • 6
    • Reklama gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
      • 6
      • Szkolenia
    • 6
    • Rozwój gabinetu i poradni
        6
      • Ebooki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Strona WWW gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Kalendarze zapisów online
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • RODO i prawo
        6
      • Konsultacje RODO
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Media społecznościowe
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Bezpłatne materiały
  • 6
  • KONTAKT
Dodał Szymon Gajewski

6 błędów w tworzeniu skutecznej kampanii Facebook Ads

Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku to cel każdego właściciela firmy i  początkującego użytkownika Menadżera Reklam. Niestety już na wstępie można popełnić kilka podstawowych błędów.  Przeczytaj, jak ich uniknąć i stworzyć reklamą skrojoną idealnie na potrzeby Twojego potencjalnego klienta.

1. Promowanie postów z poziomu fanpage’a

Wybierając promowanie postów z poziomu fanpage’a, musisz liczyć się z faktem, że wyniki takiej kampanii są dużo gorsze niż w przypadku korzystania z Menadżera Reklam. Ale dlaczego? Otóż tworząc reklamę poprzez kliknięcie „promuj post” pod konkretnym wpisem na Facebooku, nie masz dostępu do wszystkich opcji. Dodatkowo, Facebook skupia się wtedy wyłącznie na gromadzeniu reakcji pod postem. Nie ma możliwości skierowania reklamy do nowych obserwatorów. W świecie marketingu internetowego powszechnie znany jest fakt, iż wyniki są w głównej mierze zależne od wybranego celu reklamowego, a dokonać tego można jedynie w Menadżerze Reklam. I tutaj często pojawia się kolejny błąd…

2. Źle określony cel kampanii

Samo promowanie postów czy chęć uzyskania jak największej ilości reakcji, nie jest niczym złym. Jednak prawdą jest, że sukces kampanii z pewnością oceniasz na podstawie zapełniającego się kalendarza. Celem jest więc nie tyle rozpoznawalność, co trafienie z komunikatem do właściwych osób. To, jak określić cel kampanii, omawiam w poprzednim wpisie.

3. Korzystanie z nowych opcji, które nie są jeszcze sprawdzone i zoptymalizowane

Menadżer Reklam to narzędzie, które poddawane jest nieustannym aktualizacjom i udoskonaleniom. Niestety często te „udoskonalenia” w rzeczywistości wcale nie pomagają Twojej reklamie w uzyskaniu lepszych wyników. Z perspektywy Facebooka, Ty jako reklamodawca, jesteś swego rodzaju królikiem doświadczalnym. Dlatego lepiej unikać korzystania z nowo wprowadzonych funkcji. Lepiej poprzestać na sprawdzonych elementach.

blank

4. Przesadne ufanie zainteresowaniom

Algorytmy Facebooka działają w ten sposób, że do Twoich zainteresowań zaliczają nie tylko polubione przez Ciebie fanpage’e, ale też treści postów, pod którymi się udzielasz. Jeśli więc komentujesz czyjś wpis na temat Donalda Trumpa, algorytm Facebooka wpisuje Donalda Trumpa do Twoich zainteresowań, mimo że komentarz mógł być związany z jego krytyką. Dla Facebooka zainteresowanie to dosłownie „someone who express interest”, czyli ktoś kto wykazał zainteresowanie, w rozumieniu podjęcia samej aktywności. Nie jest  brane pod uwagę rzeczywiste „lubienie”. By uniknąć ewentualnych nieścisłości, zainteresowania należy łączyć z niestandardowymi grupami odbiorców.

5. Korzystanie z automatycznych ustawień

Facebook proponuje automatyczne ustawienia w kontekście umiejscowienia reklamy, kierowania po stawce czy kierowania na dane urządzenie.

  • Umiejscowienia reklamy są różne – od Facebooka po Instagram oraz tzw. artykuły ekspresowe. W zależności od miejsca różne są formaty wyświetlanych reklam. Konieczne jest więc, by dostosować obraz lub film do konkretnej powierzchni reklamowej.
  • Stawka automatyczna to z pozoru dobre i bezpieczne rozwiązanie. Niestety Facebook nadaje priorytet tym reklamom, które zostały utworzone ze stawką wprowadzoną ręcznie. Jednak określenie jej na początku przygody z reklamą na Facebooku może być niemałym wyzwaniem. Potrzebne jest doświadczenie i stała obserwacja wskaźników, także do dzieła!
  • Kierując reklamę na dane urządzenie, Facebook kieruje się przesłaniem: „Największy zasięg za jak najmniejsze pieniądze”. W praktyce oznacza to, że – jeśli Twoja reklama osiąga lepsze wyniki na urządzeniach mobilnych, Facebook ograniczy wyświetlanie reklamy do tego narzędzia. Najlepszym sposobem na uniknięcie tego błędu jest stworzenie dwóch identycznych kampanii, przy czym skierowanie ich na inne urządzenia.  Ten zabieg pozwoli skuteczniej optymalizować kampanię. W każdym momencie będzie można wyłączyć tę reklamę, która nie działa.

Facebook pozwala na optymalizację reklamy w trakcie jej wyświetlania, dlatego nie bój się, testuj, sprawdzaj różne rozwiązania, pobaw się opcjami, które proponuje Menadżer Reklam. W każdym momencie możesz reklamę wyłączyć, mając całkowitą kontrolę nad tym, ile wydasz pieniędzy.

blank

6. Nadmierne przywiązywanie wagi do wskaźnika trafności (współczynnik trafności)

Współczynnik trafności ma wpływ na to, jak często Twoja reklama się wyświetla i ile kosztuje. Teoretycznie to na tym wskaźniku powinnaś/powinieneś się skupić najbardziej. Jednak w branży pomocowej często osiągnięcie wysokiego wskaźnika jest niemożliwe. Ma na to wpływ chociażby problematyczna i delikatna tematyka, w związku z czym dużo trudniej jest zdobyć większą ilość reakcji. To z kolei sprawia, że Facebook uznaje taką reklamę za mniej ciekawą i po prostu ogranicza częstotliwość jej wyświetlania. Zatem współczynnik ten nie decyduje o tym, czy ostatecznie reklama jest skuteczna i czy przynosi realne przychody.

Mam nadzieję, że ten krótki przewodnik po tym, czego nie robić planując kampanię reklamową, zaprezentuje Ci, jak stworzyć taką, która przyniesie Tobie zysk. Nauka Menadżera Reklam, jego wszystkich możliwości, może odbyć się wyłącznie na zasadzie metody prób i błędów (oraz optymalizacji i obserwacji!).

Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?
  • Jak sprawić, że klient poczuje połączenie z Tobą przez internet zanim jeszcze Cię pozna?
  • Jak marka buduje zaufanie?
  • Dlaczego spójność marki jest tak ważna w budowaniu zaufania Twoich klientów?

Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym bezpłatnym e-booku o najważniejszych krokach do stworzenia marki psychoterapeuty w sieci.

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

 

Rozpoznawalny Terapeuta.

 

blank

 

Pobierz e-booka

Duży gabinet, Poradnia lub Ośrodek Jednoosobowy gabinet
Poprzedni wpisFacebook Ads krok po kroku
Następny wpisJak otworzyć i rozkręcić gabinet – o szkoleniu

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Jeżeli jesteś terapeutą, psychologiem, coachem czy mentorem rozwoju osobistego, masz swój gabinet albo poradnię lub planujesz otworzyć, chcesz profesjonalnie zaprezentować się w Internecie i pragniesz, aby Twoje miejsce było zachęcające dla klientów – dobrze trafiłeś.

KATEGORIE

  • Coaching
  • Finanse w gabinecie
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Prawo i księgowość w gabinecie
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wywiady

Wyświetl wpisy dopasowane wg. stopnia rozwoju gabinetu:

Duży gabinet, Poradnia lub Ośrodek Jednoosobowy gabinet Planuję otworzyć gabinet

Polub nas na Facebooku

blank

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

blank

blank

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

blank

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

blank

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem. Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp. Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile. W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe... *** Do zobaczenia po drugiej stronie, Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatnego e-booka!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług! Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

Popularne na blogu

  • plany-mindness-2019-rok
    Plany Mindness na 2019 rok
  • zalozenie-poradni-psychologicznej-biznes
    Założenie poradni psychologicznej – łatwy czy trudny biznes?
  • RODO
    RODO w gabinecie psychologicznym – wpis gościnny
  • Co zamiast konta na Znanym Lekarzu(1)
    Wpis gościnny: Co zamiast konta na Znanym Lekarzu?
  • mocne_i slabe strony otwierania poradni
    Mocne i słabe strony otwierania poradni specjalistycznej

Najnowsze produkty

  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego — wersja turkusowa 138.00zł – 198.00zł
  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego - wersja roślinna 138.00zł – 198.00zł
  • blank Notatnik psychoterapeuty Notatki z sesji
    Oceniony 5.00 na 5.
    109.00zł
  • blank Plakat Twoje odpowiedzialne dziecko - wersja roślinna 69.00zł – 99.00zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

blank

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Poradnia online – Wywiad z Magdaleną Jagiełło
  • Gabinet zgodny z prawem – Wywiad z Anetą Liszewską-Mądrą – radcą prawnym
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak

SPOTKAJMY SIĘ

blank
Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 120, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • Gabinet psychologa dziecięcego
  • Media społecznościowe
  • Moodle
  • Reklama gabinetu
  • RODO i prawo w gabinecie
  • Rozwój gabinetu i poradni
  • Strona WWW gabinetu i poradni
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • blank Krzesło Togi Black Brown 336.70zł
  • blank Dywan jutowy pleciony okrągły Boho 80 cm 88.39zł
  • blank Roślina sztuczna zwisająca szary stelaż 143.00zł
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do zobaczenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatny e-book!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!



Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
  • blank
    Plakat psychologiczny "Samobójstwa młodzieży"
    69.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Bambusowa lampka nocna Pita 26,5 cm
    97.49zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Lampa sufitowa industrialna Hakon brąz
    442.64zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Dywan jutowy 60x90 cm White Stripe
    84.36zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Plakat Twoje odpowiedzialne dziecko - wersja roślinna
    69.00zł +Dodaj do koszyka
Kontynuuj zakupy
Calculate Shipping