Strona internetowa to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych, również w branży psychologicznej. Od tego, jakie treści na niej publikujesz, zależy w znacznym stopniu to, czy do Twojego gabinetu będą trafiać nowi pacjenci. Oto 5 praktycznych wskazówek, jak pisać na stronę internetową, aby Twoi czytelnicy naprawdę chcieli ją czytać.
Strona internetowa to niezwykle ważny element wspierający Twoje zawodowe działania. Pewnie masz świadomość, że większość osób rozpoczyna poszukiwania terapeuty właśnie w Internecie? Nawet jeśli Twój potencjalny klient trafi do Ciebie inną drogą, np. z polecenia, pewnie i tak będzie chciał dowiedzieć się o Tobie jak najwięcej, zanim umówi się na wizytę.
Strona internetowa jest nie tylko kluczowym narzędziem marketingowym dla gabinetu psychologicznego, jest ona również niezbędna, aby zamienić odwiedzające ją osoby w Twoich klientów.
Jak to zrobić
Okazuje się, że łatwo powiedzieć trudniej zrobić, bo wcale nie jest to takie proste. Musisz jednak poznać kilka zasad, które pomogą Ci osiągnąć ten cel. Jeśli chcesz pisać skuteczne teksty na stronę www, wykorzystaj poniższe wskazówki.
Poznaj swoich odbiorców.
Skuteczne pisanie do strony internetowej powinno być ukierunkowane na Twoją niszę i specyficzny typ klientów, których masz nadzieję przyciągnąć do swojego gabinetu psychoterapeutycznego. Dlatego zanim zaczniesz pisać zastanów się, kim oni są? Stwórz idealny profil osoby, która trafia do Twojego gabinetu. Zastanów się, ile ma lat, jakie ma wykształcenie, pochodzenie, problemy, cechy osobowości. Pomoże Ci to w napisaniu tekstu, który odzwierciedli obawy Twojego idealnego klienta.
Mów prostym językiem.
Twoja strona powinna zawierać wiele informacji, ale nie za wiele! Osoby, które na nią trafiają prawdopodobnie mają już swoje problemy, więc nie przytłaczaj ich nadmiarem informacji napisanych niezrozumiałym językiem.
Zostaw na stronie dużo wolnego miejsca, treść podziel na krótkie akapity, stosuj wypunktowania, nagłówki, aby wyróżnić najistotniejsze informacje.
Bądź autentyczny.
Choć wydaje się to oczywiste, to nadal wielu terapeutów buduje swój wizerunek psychologa nie pokazując emocji i ludzkiej twarzy w obawie, że okaże się to mało profesjonalne. Tymczasem autentyczność ułatwia potencjalnym klientom decyzję o wyborze Twojej osoby, jako odpowiedniego terapeuty. A więc otwórz się, jeśli pozwala na to Twój nurt.
Dbaj o to, aby treści:
- były zgodne z rzeczywistym obrazem Ciebie jako terapeuty
- wyrażały Twój osobisty styl rozmowy z klientami
Pisz głównie o doświadczeniach potencjalnego klienta – nie o swoich.
Pomimo, że Twoja witryna internetowa ma mówić o Tobie i Twoich usługach, tak naprawdę najważniejszą osobą jest klient. Odwiedzając Twoją stronę szuka na niej rozwiązania swoich problemów, Ty jesteś jedynie drogą do jego celu. Dlatego Twoje certyfikaty, ukończone kursy są ważne, ale nie najważniejsze. To nie ich klient szuka na Twojej stronie w pierwszej kolejności. Pokaż czytelnikowi, że go rozumiesz i że możesz mu pomóc.
Wezwij do działania.
Treść znajdująca się na Twojej stronie www powinna skłaniać potencjalnego klienta do podjęcia konkretnego działania. Przecież chcesz, aby osoba, która na nią trafi, przeczytała treści na blogu, obejrzała video lub zadzwoniła do Ciebie i umówiła się na spotkanie?
Jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek z pewnością zwiększysz swoje szanse na pozyskanie nowych klientów. Marketing jest nieodłącznym elementem również w praktyce psychologicznej. I naprawdę myśląc w ten sposób nie stajesz się gorszym terapeutą, a jest szansa, że pomożesz większej liczbie osób.
Cieszę się, że tu trafiłam. Jestem psychologiem i po 10 latach pracy w państwowej instytucji postanowiłam otworzyć coś swojego. Boję się, ale czuję, że to najlepsze, co mogę zrobić. Będę tu zaglądać.
Witamy na pokładzie! Zawsze miło powitać osoby z entuzjazmem i wizją:) Pozdrawiam.