5 powodów, dla których Twoja strona www nie przyciąga klientów

Twoja witryna istnieje po to, aby informować, przyciągać użytkowników i sprawiać, by odwiedzając ją podjęli decyzję o kontakcie. Jeśli tego nie robi, zaraz podpowiem Ci, jak to zmienić.blank

Strona internetowa to wizytówka Twojego gabinetu i podstawa Twojej komunikacji marketingowej. Dlatego tak ważne jest, aby spełniała swoje zadanie. Przecież nie została stworzona tylko dlatego, że trzeba ją mieć. Mam nadzieję😉.

Oto 5 najczęstszych powodów słabej konwersji (konwersja tu: zmiana odwiedzającego w klienta) na stronie:

1. Twoja strona internetowa nie wzbudza zaufania.

To powód numer jeden!

Jeśli Twoja witryna wygląda, jak z lat 90-tych, to niestety nie wzbudza zaufania klientów. Spójna, przejrzysta szata graficzna strony świadczy o profesjonalnym podejściu.

Witryna buduje wizerunek marki – Twojego gabinetu.

 
Jak nie może wyglądać Twoja strona.

blankblank

Pewnie i Tobie zdarzyło się zrezygnować z zakupu produktu, usługi czy z wykonania telefonu do firmy z powodu nieprofesjonalnej, nieprzejrzystej, tandetnej albo chaotycznej strony. Czy nie przeszło Ci wtedy przez myśl, że to, co sprzedają, również może takie być? A jak to wygląda u Ciebie? Czy Twoja witryna jest przyjazna dla użytkownika?

Jeśli chcesz przyciągnąć klientów poprzez stronę, zainwestuj czas (jeśli umiesz zrobić ją samodzielnie lub naucz się na kursie projektowania stron) lub odłóż na nią odpowiednie środki, tak by wyglądała profesjonalnie i schludnie.

 

2. Twoja strona jest mało funkcjonalna.

Słaba funkcjonalność to kolejny częsty powód niskiej konwersji. Czy nawigacja w Twojej witrynie jest jak droga wiodąca prosto do celu? Czy może bardziej przypomina labirynt albo ślepą uliczkę?

O czym mowa? O prowadzeniu klienta przez stronę. O zachęcie do przechodzenia przez kolejne informacje aż do możliwości kliknięcia np. w kontakt. O przemyśleniu, jak i co chcesz zakomunikować na swojej stronie. Czy tylko możliwość dotarcia do gabinetu, czy przedstawienie siebie jako eksperta budzącego zaufanie klienta, jako człowieka, który może pomóc? Bo wiesz, że strona typu: adres gabinetu i mapa Google nic nie mówi o Tobie jako terapeucie czy coachu?

A może planujesz stworzyć pasywne źródła dochodu i sprzedawać e-booki, poradniki albo kursy? Wówczas ścieżka klienta ma go zaprowadzić ostatecznie do zakupu. Ale, jeśli będziesz sprzedawać na pierwszej stronie, to klient nie będzie wiedział, dlaczego ma właściwie kupować od Ciebie. Co masz mu do zaoferowania jako specjalista od danej problematyki? Czy może Ci zaufać?

Przypomnij sobie, jak się czujesz, gdy w sklepie nie możesz znaleźć szukanego produktu, a w pobliżu nie ma nikogo z obsługi? Zaczynasz się niecierpliwić? Jeśli funkcjonalność Twojej strony szwankuje, potencjalny klient również się zniecierpliwi i wyjdzie.

Znajdź sposób, aby uprościć stronę i nawigację. Przemyśl menu oraz linki łączące ze sobą poszczególne miejsca na stronie, podstrony, zakładki, formularze. Stwórz plan, mapę. To fajna zabawa. Trochę jakbyś projektował grę planszową, gdzie pomiędzy startem a metą gracz przechodzi przez poszczególne elementy, które tworzą tę ekscytującą podróż. Jeśli dotarcie do mety byłoby na początku, to kto chciałby grać?

 

3. Potencjalni klienci nie są pewni czy potrafisz im pomóc.

Inną przyczyną słabej konwersji strony mogą być znajdujące się na niej treści. Czy Twoi potencjalni klienci znajdują w Twojej witrynie odpowiedzi na nurtujące ich pytania? Informacje o tym, komu i w czym pomagasz? Jak wygląda wizyta w gabinecie i co terapia bądź coaching może wnieść do ich życia? A czy jest cennik usług?

„Obecnie coraz częściej w kontakcie z marketerami spotkam się ze zdaniem, że content marketing umiejętnie włączony w działania firmy, przynosi nie tylko wzrost świadomości marki w oczach klientów, ale potrafi też zbudować ich lojalność, a w efekcie… sprzedać!”.
Katarzyna Bienussa dla magazynu Nowy Marketing

 

Głęboko wierzę, że masz wiedzę i umiejętności, pozwalające nieść pomoc innym. Dobrze, jeśli osoby trafiające na Twoją stronę www również by się o tym przekonały.

 

4. Nie dajesz odwiedzającym szansy na konwersję.

Będziesz to wiedzieć odpowiadają sobie na serię pytań:

  • Czy treści na Twojej stronie kierują potencjalnego klienta w dalszą „podróż” po Twojej witrynie?
  • Czy dane kontaktowe lub okno zapisu do newslettera są łatwe do znalezienia?
  • Czy używasz wyróżniających się na tle treści wezwań do działania?
  • Czy mówią one jasno odwiedzającym, co potrzebują robić dalej, np. „zapisz się na wizytę”, „zadaj pytanie”, „skontaktuj się ze mną”?

Jeśli Twoja odpowiedź na powyższe pytania brzmi – NIE – pora to zmienić!

 

5. Twoja strona internetowa nie działa prawidłowo.

Kolejną przyczyną słabej konwersji są problemy z witryną. Co mam na myśli? Gdy Twoja strona długo się ładuje, zawiesza lub zawiera niedziałające podstrony, zniechęca potencjalnych klientów. Nikt nie ma czasu na czekanie. Według badań Google „strona ładująca się dłużej niż 5 sekund traci prawie 40% konwersji”. Ludzie nie czekają, bo myślą, że strona i tak nie działa.

Chcesz sprawdzić różne paramenty szybkości Twojej strony, zajrzyj tutaj: Test szybkości

Następnym ważnym elementem jest responsywność (dostosowywanie Twojej witryny do wielkości ekranu urządzeń mobilnych). To must have dzisiejszych czasów! Obecnie coraz więcej osób przegląda strony www np. w telefonach czy tabletach. Ważne, aby na każdym nośniku strona była czytelna i nie gubiła obrazków czy kawałków treści.

Statystyki wskazują rosnącą przewagę technologii mobilnych w przypadku wyszukiwań w Google. Ich liczba na urządzeniach przenośnych przekroczyła już połowę wszystkich zapytań. Wiele z nich dotyczy wyszukiwań lokalnych.*

 
Google nagradza strony internetowe z wersją przyjazną dla urządzeń mobilnych wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania niż strony bez niej. A jak wyświetla się Twoja witryna na tych urządzeniach?

Sprawdź responsywność swojej strony www tutaj: Test responsywności
Z pewnością wkładasz wiele pracy w rozwój swojego gabinetu psychoterapeutycznego. Niech Twoja witryna będzie wsparciem Twoich działań. Niech Twoje umiejętności i praca nie idą na marne. Poprawa konwersji witryny na pewno Ci w tym pomoże.

Udało Ci się znaleźć wśród wymienionych powodów te, dla których Twoja strona www nie przyciąga klientów? Daj znać w komentarzu. Jestem bardzo ciekawa.
Dziękuję Ci, że tu zaglądasz! Zostań z nami na dłużej i dołącz do newslettera – wciśnij plusik poniżej.

 

* https://selectivv.com/mobile-marketing-2018-20-statystyk-ktore-warto-znac/

 

Komentarze
  • Właśnie sobie czytam Wasze artykuły i powiem, że naprawdę świetna robota. Dajecie niezwykłą radość. Osobiście nie zajmuję się działalnością związaną z psychologią, ale artykuły niosą wartość dla każdego. Jedyne co mnie uwiera to brak polskich znaków w cytatach. Poza tym wszystko na ocenę celującą 🙂

    • Bardzo dziękujemy. Szukałem w tym wpisie, gdzie można poprawić te znaki, ale nie widzę, może coś się chwilowo nie wyświetlało.

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank