
Blogowanie to jeden z najlepszych sposobów zwiększenia ruchu na stronie Twojego gabinetu psychoterapeutycznego. Jednak samo umieszczenie wpisu to za mało. Poznaj 4 sposoby zwiększenia ruchu w witrynie.
1. Pisz treści dla Twoich idealnych klientów
„Treść to wszystko, co podnosi jakość życia klienta”
Avinash Kaushik
- rozwiązuj ich problemy
- rozwiewaj wątpliwości
- zrób listę wyzwań, przed którymi stoją
- pomyśl, jak możesz im pomóc
Z czasem takie podejście będzie sprzyjało postrzeganiu Cię jako pomocnego eksperta.
„Uwaga jest jednym z najcenniejszych dóbr w nowoczesnym społeczeństwie”
Aleksander Bard
Dobry nagłówek powinien być jak magnes:
- wzbudzać zainteresowanie
- dawać obietnicę korzyści
- zawierać przydatne dla czytelnika informacje
Dobrze, aby wspomniana triada – tytuł, nagłówek i treść były jak schody prowadzące do miejsca pełnego wsparcia i zrozumienia – Twojego gabinetu.
2. Bądź konsekwentny, publikuj regularnie
Regularne udostępnianie treści na blogu nie jest łatwe. Idealnie jest, gdy mamy harmonogram publikacji i udaje się tworzyć teksty „na zapas”. Systematyczność ma znaczenie zarówno dla czytelnika, jak i dla Google. Czytelnik przyzwyczaja się do rytmu wpisów. Google, natomiast, uwielbia świeże, regularnie publikowane treści i lepiej pozycjonuje strony systematycznie ich dostarczające. Im więcej piszesz, tym więcej słów znajduje się na Twojej stronie. Tym samym rosną Twoje szanse na znalezienie się na wyższej pozycji w rankingu słów kluczowych (są to słowa najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów). Przekłada się to na lepsze pozycjonowanie, czyli wyświetlanie strony Twojego gabinetu psychoterapeutycznego w wyszukiwarce Google.
3. Korzystaj z mediów społecznościowych
4. Wykorzystaj e-mail marketing
W 2017 r. użytkownikami poczty e-mail było 3,7 miliarda ludzi. Prognozy mówią, że w 2022 roku liczba ta wzrośnie do 4,3 mld. To połowa populacji świata!** Statystyki pokazują, że e-mail marketing to doskonały sposób docierania do potencjalnych klientów. Dlatego dobrze, jeśli zamieścisz na Twojej stronie www formularz zapisu do newslettera. Dzięki pisaniu wiadomości mailowych masz możliwość informowania swoich czytelników o nowych wpisach, a oni lubią dostawać tę informację mailowo. Jak przestaną lubić, to mogą się wypisać, to żaden problem. W treści newslettera dodaj bezpośredni link do artykułu. E-mail marketing to droga wiodąca bezpośrednio do osób zainteresowanych tematyką Twojego bloga. A gdy już zwiększysz ruch na stronie swojego gabinetu psychoterapeutycznego i zobaczysz efekty, koniecznie daj znać w komentarzu. Lubię widzieć świetne wyniki!
* https://iab.org.pl/aktualnosci/raport-strategiczny-internet-20172018-2/
** https://www.oberlo.com/blog/email-marketing-statistics