4 sposoby na zwiększenie zainteresowania stroną www

4 sposoby na zwiększenie zainteresowania stroną www

Blogowanie to jeden z najlepszych sposobów zwiększenia ruchu na stronie Twojego gabinetu psychoterapeutycznego. Jednak samo umieszczenie wpisu to za mało. Poznaj 4 sposoby zwiększenia ruchu w witrynie. 

Użytkownik czytający treści w social mediaContent marketing (marketing treści) to ostatnimi czasy jeden z najsilniejszych kierunków w marketingu. Z badań IAB Polska wynika, że w Polsce w 2016 roku korzystanie z content marketingu deklarowało ponad 80% marketerów.* Mówiąc krótko treści rządzą! Jakie? Dobre i wartościowe. Doskonałe narzędzie content marketingowe dla gabinetu psychoterapeutycznego to blog. O tym, jaką rolę odgrywa przeczytasz tutaj. Oto wspomniane 4 sposoby:

1.        Pisz treści dla Twoich idealnych klientów

 

„Treść to wszystko, co podnosi jakość życia klienta”
Avinash Kaushik

 

 

Marketer uczy psychologa działań marketingowychPisząc artykuł poruszaj tematy odpowiadające na potrzeby Twoich idealnych klientów (o tym, kim jest klient idealny przeczytasz tutaj):

  • rozwiązuj ich problemy
  • rozwiewaj wątpliwości
  • zrób listę wyzwań, przed którymi stoją
  • pomyśl, jak możesz im pomóc

Z czasem takie podejście będzie sprzyjało postrzeganiu Cię jako pomocnego eksperta.

Jesteś ekspertem i piszesz jako ekspert. Twoi czytelnicy nimi nie są. Tworząc treści unikaj branżowej terminologii. Nie pisz tekstów naukowych.  Twoi potencjalni klienci nie mają czasu, ani ochoty, na rozszyfrowywanie skomplikowanych nazw. Oni szukają pomocy i wsparcia terapeuty mówiącego ludzkim i zrozumiałym językiem.

 

„Uwaga jest jednym z najcenniejszych dóbr w nowoczesnym społeczeństwie”

Aleksander Bard

 

Smartfon i notesA teraz zastanów się, co sprawia, że czytasz tekst znaleziony w sieci? Co przyciąga Twoją uwagę? Oczywiście jest to tytuł! Jeśli będzie mglisty i niewiele mówiący czytelnik nie przeczyta wpisu w nadziei, że treść okaże się interesująca. Artykuł zatytułowany „Trudna choroba, którą możesz pokonać” przyniesie mniej wyświetleń niż np. „5 sposobów na walkę z depresją”. Tak, jak w tym artykule, który czytasz.  Kolejnym elementem przyciągającym uwagę czytelnika jest nagłówek. Począwszy od nagłówka, dajesz odwiedzającym witrynę powód do przeczytania wpisu.

 

Dobry nagłówek powinien być jak magnes:

  • wzbudzać zainteresowanie
  • dawać obietnicę korzyści
  • zawierać przydatne dla czytelnika informacje

 

Dobrze, aby wspomniana triada – tytuł, nagłówek i treść były jak schody prowadzące do miejsca pełnego wsparcia i zrozumienia – Twojego gabinetu.

 

Biurko blogeraJeśli tytuł artykułu przyciągnie uwagę czytelnika wejdzie na „pierwszy schodek”. Gdy zaciekawi go nagłówek, przejdzie na kolejny poziom – do czytania treści. Jeśli, podczas lektury, znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania, przeczyta kolejne artykuły z bloga. Rozgości się, zostanie na dłużej i wróci. A gdy postanowi skorzystać z pomocy psychoterapeuty, już tylko krok będzie dzielił go od wizyty w Twoim gabinecie. Tym krokiem będzie skontaktowanie się z Tobą.

2.      Bądź konsekwentny, publikuj regularnie 

Regularne udostępnianie treści na blogu nie jest łatwe. Idealnie jest, gdy mamy harmonogram publikacji i udaje się tworzyć teksty „na zapas”. Systematyczność ma znaczenie zarówno dla czytelnika, jak i dla Google. Czytelnik przyzwyczaja się do rytmu wpisów. Google, natomiast, uwielbia świeże, regularnie publikowane treści i lepiej pozycjonuje strony systematycznie ich dostarczające. Im więcej piszesz, tym więcej słów znajduje się na Twojej stronie. Tym samym rosną Twoje szanse na znalezienie się na wyższej pozycji w rankingu słów kluczowych (są to słowa najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów). Przekłada się to na lepsze pozycjonowanie, czyli wyświetlanie strony Twojego gabinetu psychoterapeutycznego w wyszukiwarce Google.

3.      Korzystaj z mediów społecznościowych 

Tablet z uruchomionymi social mediaW pisanie tekstów na bloga wkładasz wiele pracy. Z pewnością zależy Ci, aby dotarły do jak największej liczby osób. Dlatego ważne jest, aby informować o nich w różnych miejscach. Idealnie nadają się do tego media społecznościowe. Dzięki nim masz możliwość udostępniania swoich treści szerokiemu gronu. Aby to zrobić stwórz dla Twojej strony www np. fanpage na Facebooku. Jak to działa? Udostępniasz artykuł z bloga na swoim fanpage’u. Nawet, jeśli początkowo dotrze tylko do Twoich znajomych, to jest szansa, że udostępnią go u siebie. Dzięki temu przeczytają go kolejne osoby. Jeśli pozwala na to regulamin, artykuły blogowe udostępniaj również w grupach, np. na Facebooku, w których są Twoi potencjalni klienci.  Do wpisów dodawaj zdjęcia. Pomogą one przyciągnąć uwagę czytelnika.

4.      Wykorzystaj e-mail marketing  

W 2017 r. użytkownikami poczty e-mail było 3,7 miliarda ludzi. Prognozy mówią, że w 2022 roku liczba ta wzrośnie do 4,3 mld. To połowa populacji świata!**  Statystyki pokazują, że e-mail marketing to doskonały sposób docierania do potencjalnych klientów. Dlatego dobrze, jeśli zamieścisz na Twojej stronie www formularz zapisu do newslettera. Dzięki pisaniu wiadomości mailowych masz możliwość informowania swoich czytelników o nowych wpisach, a oni lubią dostawać tę informację mailowo. Jak przestaną lubić, to mogą się wypisać, to żaden problem. W treści newslettera dodaj bezpośredni link do artykułu. E-mail marketing to droga wiodąca bezpośrednio do osób zainteresowanych tematyką Twojego bloga.  A gdy już zwiększysz ruch na stronie swojego gabinetu psychoterapeutycznego i zobaczysz efekty, koniecznie daj znać w komentarzu. Lubię widzieć świetne wyniki!

* https://iab.org.pl/aktualnosci/raport-strategiczny-internet-20172018-2/

** https://www.oberlo.com/blog/email-marketing-statistics

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank