Założenie poradni psychologicznej – łatwy czy trudny biznes?

Wciąż pokutuje wstyd w dzieleniu się z innymi informacją o uczęszczaniu do psychologa. Część osób uważa, że chodzą do niego tylko „psychiczni”. Pytanie więc czy chcesz być samodzielnym przedsiębiorcą w tej branży? Założenie poradni psychologicznej, jak każdego biznesu, ma swoje trudne i łatwe momenty, więcej o nich dowiesz się poniżej.

Patrząc na rozpowszechnianie się informacji o Twoich usługach mamy tu – z angielskiego zwany double-trouble –  czyli podwójny problem. Klienci się nie chwalą, że korzystają z Twoich usług zbyt głośno, a z drugiej strony trzeba rozkręcać biznes, co najskuteczniej (ma najwyższy poziom zaufania, ale małą liczebność) działa poprzez przekazywanie o nim informacji od osoby do osoby. Ale pozwólmy sobie na inny angielski tekst: „Always look on the bright side of life”. Patrząc na jaśniejszą stronę życia, warto uwierzyć, że będzie dobrze. Trzeba tylko trochę ogarnąć zasady przedsiębiorczości.

Założenie poradni psychologicznej

Założenie poradni psychologicznej niesie takie samo ryzyko, jak każdej innej działalności – przecież nikt Ci nie da gwarancji, że wszystko się uda.

Ale jeśli czujesz, że to jest to, co chcesz robić i to z pasją, oddaniem i misją, to do dzieła!

Przewaga w założeniu gabinetu czy poradni polega na tym, że nie potrzebujesz drogiego, specjalistycznego sprzętu na start, ponieważ wszelkie narzędzia masz w głowie.

Potrzebujesz tylko wyposażyć swój gabinet w kilka podstawowych mebli, lub po prostu na początek wynająć gabinet u kogoś. Nawet po stawce godzinowej. Takich ogłoszeń znajdziesz sporo na OLX, Gumtree albo na grupach branżowych na Facebooku. Warto zapisać się do takich grup. Wyszukaj je po hasłach „psychoterapeuci”, „psycholog”, „terapeuta uzależnień”. Tam znajdziesz nie tylko ogłoszenia o wynajmie gabinetów czy szkoleniach dodatkowych, ale i o pracy. Są także grupy zamknięte, do których dostęp mają tylko osoby z certyfikatem i na nich możesz uzyskać wsparcie w tematach problemów stricte dotyczących procesu terapii.

blank

Początki poradni psychologicznej

Najtrudniej jest na początku i doświadczają tego wszyscy przedsiębiorcy. Pozyskanie klientów może być trudniejsze ze względu na dużą konkurencję w większych miastach. Jak również na niską rozpoznawalność Twojego nazwiska na rynku pomocowym.

Bardzo dobrym sposobem na wyróżnienie się w branży jest określenie swojej grupy docelowej i znalezienie niszy.

Kiedy klient wie, że specjalizujesz się w konkretnych problemach, zaufanie do Twojej osoby wzrasta. Będzie wolał skorzystać z Twojej pomocy niż specjalisty „od wszystkiego”.

Nie ulegaj pokusie!

Rozważając założenie poradni, możesz doświadczyć pokusy porównywania się z innymi, lepszymi, zastanawiania się czy jesteś wystarczająco dobra/dobry i profesjonalna/y. Wiedz, że nawet najlepsi specjaliści z Twojej branży doświadczali kiedyś trudnych początków i szukali pierwszych klientów. Nie zniechęcaj się! Działaj choćby małymi krokami. Od nich wszystko się zaczyna. Oczywiście możesz podpatrywać, co i jak robią osoby z branży, którym udało się rozwinąć poradnie, gabinety. Inspiruj się jednak dostosowując działania do swojej niszy. Nie kopiuj. Bądź autentyczna/y i znajdź swój wyróżnik.

Poduszka finansowa na starcie

Zanim podejmiesz decyzję o założeniu poradni, oszacuj orientacyjne koszty jej otwarcia i upewnij się, że im sprostasz. Planując założenie poradni, dobrze jest mieć poduszkę finansową. Pieniądze będą Ci potrzebne m.in. na:

  • ZUS
  • Podatek
  • Księgową
  • Wynajem powierzchni pod poradnię + ewentualny remont
  • Media
  • Zakup wyposażenia do poradni i poczekalni
  • Kursy/szkolenia
  • Superwizje
  • Ubezpieczenie
  • Stronę www
  • Życie i utrzymanie się.

Kluczowa jest również odpowiednia wycena swojej pracy. Zaniżanie stawek może budzić wątpliwości klientów co do Twoich kompetencji.

Rozważ prowadzenie równolegle sesji online. Klienci lubią mieć wybór. Wielu z nich nie decyduje się na wizytę u psychologa w obawie przed spotkaniem twarzą w twarz z obcą osobą lub z drugiej strony – ze znajomym czy współpracownikiem, na których mogliby się natknąć w poczekalni. Bezpieczniej czują się np. w swoim domu. Również klienci ze wsi, a także emigracyjni bardzo potrzebują terapeutów online.

Wiele badań pokazuje, że terapia online jest równie skuteczna, jak ta prowadzona w gabinecie. To szansa zarówno dla klientów, jak i dla Ciebie.

Jeśli chcesz poznać temat terapii online bliżej, zapisz się do nas na grupę Terapia Online na Facebooku.

Specyfika marketingu w branży pomocowej

Kolejną kwestią, z którą przyjdzie Ci się zmierzyć, zakładając poradnię, jest jej marketing. Wiele osób z branży pomocowej doświadcza trudności w tym obszarze. Spowodowane jest to kodeksem etycznym branży w kwestiach marketingowych. Etyka nie pozwala np. na tworzenie banerów reklamujących terapeutę jako najlepszego specjalistę w zakresie psychologii. Zakłada się brak konkurencyjności. Oto, jakie działania promocyjne dobrze jest podjąć, zakładając gabinet:

1. Strona www

Strona www to kluczowa inwestycja na starcie! Tam, zgodnie z etyką zawodu, uświadamiaj ludzi o swoim istnieniu i dziel się wartościowymi materiałami. Takimi, które będą nastawione na rozwiązywanie problemów. Pisząc bloga, poruszaj problemy swoich odbiorców, odpowiadaj na ich pytania, wątpliwości.

Zwróć uwagę na to, aby strona była:

  • miła dla oka
  • przejrzysta
  • intuicyjna
  • spójna pod względem wizualnym z logo i jego kolorystyką
  • komunikuj się z odbiorcami prostym i jasnym językiem
  • unikaj słownictwa branżowego
  • zadbaj o to, aby potencjalny klient znalazł w Twojej witrynie odpowiedzi na swoje pytania, najważniejsze z nich to, komu, w czym i w jaki sposób pomagasz.

Udzielaj się również na forach czy w komentarzach na popularnych blogach, np. parentingowych, jeśli Twoja grupa to rodzice. Takie działania pomogą zbudować Twoją markę online.

blank

2. Fanpage na Facebooku

To kolejne miejsce w sieci, w którym potrzebujesz zaistnieć, otwierając poradnię psychologiczną. Publikując nasycone głębszym przekazem posty, grafiki, infografiki, zgromadzisz społeczność wokół marki i tym samym swoich potencjalnych klientów.

Ważne, aby treści były angażujące (pytania, porady, wskazówki, cytaty, linki do ciekawych artykułów). Wówczas będą chętniej udostępniane, komentowane, lajkowane i dotrą do szerszego grona odbiorców.

Takimi zasadami rządzą się media społecznościowe. Chcą Cię postrzegać, jako użytkownika aktywizującego innych, wówczas pokazują Twoje materiały większej ilości osób. Ale nie martw się, kiedy zbudujesz kilkutysięczną społeczność osób zainteresowanych Twoimi usługami, możesz do wszystkich skierować płatną reklamę z ogłoszeniem o np. warsztatach czy grupie terapeutycznej.

Dokładne informacje na temat tego w jaki sposób skonfigurować i prowadzić profil gabinetu na Facebooku zawarliśmy w e-booku „Facebook w marketingu branży pomocowej”. Dodatkowo dołączyliśmy do niego 30 idei tematów na posty na 30 dni. Dzięki nim będziesz wiedzieć jakie posty publikować na swoim fanpage’u przez okrągły miesiąc 🙂

3. Wykorzystaj moc newslettera!

Newsletter to kolejne ważne narzędzie, pomocne w budowaniu społeczności zainteresowanej świadczonymi usługami. Tworząc stronę www, umieść na niej formularz zapisu do newslettera. Skorzystaj z narzędzia, które ma na początku możliwość bezpłatnej wysyłki maili do określonej liczby czytelników. Nie warto przepłacać, dopóki Twoja baza nie liczy kilku tysięcy osób. Zapytaj o poradę swojego projektanta strony.

W zwiększeniu liczby subskrybentów pomoże darmowy prezent do pobrania w zamian za zapis. Ważne, aby dawał odbiorcom realną wartość. Co może nim być? Mini e-book, poradnik (typu 15 sposobów, jak…), kurs w mailach lub z filmikami video, lista tematów do rozmowy z partnerem.

Budując bazę subskrybentów, zyskujesz stały kontakt z osobami zainteresowanymi Twoimi usługami, dzięki czemu łatwiej utrzymasz się w pamięci osób, które trafiły na Twoja stronę.

blank

4. Działania w tradycyjnych przestrzeniach

Ważna jest również aktywność poza internetowa:

  • Wystąpienia w charakterze eksperta podczas warsztatów, konferencji, w programach telewizyjnych, radiowych itp.
  • Nawiązywanie relacji z organizacjami, firmami, centrami medycznymi, w których przebywa Twoja grupa docelowa
  • Organizacja warsztatów/szkoleń
  • Pisanie artykułów eksperckich do czasopism, magazynów
  • Reklama w lokalnych mediach
  • Plakaty i ulotki w miejscach, gdzie przebywają Twoi potencjalni klienci
  • Współpraca z organizacjami charytatywnymi wspierającymi osoby z Twojej grupy docelowej.

Aktywność w sieci, jak i poza nią, stanowi niezawodne źródło informowania potencjalnych klientów o Twoich usługach.

Zbuduj zespół ekspertów!

Zakładając poradnię psychologiczną, potrzebujesz stworzyć zespół ekspertów. Ważne, aby były to osoby o podejściu podobnym do Twojego. Nawiązując współpracę ze specjalistami z pokrewnych dziedzin, np. terapeutą integracji sensorycznej, logopedą (jeśli Twoją grupą docelową będą dzieci), psychoterapeutą, psychiatrą, neurologiem, możesz stworzyć wyjątkowe miejsce i kompleksowo zaopiekować się klientami. To z pewnością przełoży się na pozytywny wizerunek poradni i jej polecenia.

blank

Chcesz wiedzieć, jakie dodatkowe korzyści możesz zyskać, zatrudniając profesjonalistów? Zapoznaj się z moim wpisem dotyczącym mocnych i słabych stron otwierania poradni.

Tak dużo planów, że nie wiadomo, od czego zacząć…

Zakładając poradnię, napotkać możesz na jeszcze jeden „problem” – głowę pełną pomysłów. Gdy przyjdzie do ich realizacji, będziesz mieć trudny orzech do zgryzienia i coraz więcej pytań w stylu – od czego zacząć? Co jest najważniejsze? Jak zrobić to najlepiej? Im bardziej zaczniesz zgłębiać temat rozwoju poradni psychologicznej, tym więcej ich się pojawi.

Robienie zbyt wielu rzeczy naraz nie jest sprzymierzeńcem biznesu. Ważne jest określenie własnych priorytetów, skupienie się na nich, stworzenie planu i strategii działania. Planuj w perspektywie rocznej, kwartalnej i codziennej wyznaczając sobie zadania do realizacji następnego dnia. Małe kroki również prowadzą do celu!

W kwestii pozyskiwania klientów do gabinetu, napisaliśmy e-book „Jak znaleźć klientów do gabinetu”, w którym przedstawiamy 25 narzędzi potrzebnych do promowania gabinetu. Narzędzia te są przez nas sprawdzone na przestrzeni naszych doświadczeń z rozkręcaniem dziesiątek gabinetów od 2017 roku. Celem tej publikacji jest przekazanie i uporządkowanie wiedzy na ten temat oraz skłonienie psychoterapeuty lub psychologa do wyboru narzędzi spójnych z jego potrzebami i oczekiwaniami. Więcej informacji znajdziesz w linku poniżej:

Zweryfikuje nas pasja i determinacja

Jeśli na początku nastawiasz się na zysk, to lepiej zrezygnuj. Najpierw jest czas inwestowania. Inwestowania w wyróżnienie się i odnalezienie swojej przestrzeni. W zawodzie psychologa oprócz wykształcenia i oczytania istotne są także cechy pedagogiczne, umiejętność pracy z ludźmi, a także chęć niesienia pomocy. Dlatego też wyróżnić Cię może zaangażowanie i podejście.

Wszystko to, co zakomunikujesz w sieci, będzie odebrane przez Twojego potencjalnego klienta na poziomie czucia, emocji, które w nim obudzisz. Warto więc popracować trochę na pisanym językiem emocji. Jeśli masz to COŚ w środku, ale nie widać tego na papierze, to ciężko będzie klientowi zweryfikować, że jesteś dla niego idealny.

blank

Nie bój się prosić o pomoc!

Proszenie o pomoc to w zasadzie umiejętność. Nie każdy to potrafi – niektórym nie pozwala duma, innym wstyd. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że otwieranie poradni to ogromne przedsięwzięcie i mało kto dokonał tego bez dodatkowej pomocy. Taka pomoc może nadejść z różnych źródeł. Nawet jeśli zaproponuje ją osoba spoza branży – nie odmawiaj od razu. Zastanów się, jakie są zasoby tej osoby i sprawdź, jaki możesz zrobić z nich użytek. I pamiętaj – korzystanie z pomocy to nic złego!

Jeśli potrzebujesz praktycznych porad, skorzystaj z informacji zawartych w naszym eBooku Jak otworzyć poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Jest to kompendium wiedzy, z którego skorzysta każdy, kto na poważnie myśli o podjęciu się tego wyzwania. Znajduje się tam także mnóstwo przykładów i sytuacji z życia wziętych.

Z eBooka dowiesz się:

  • dlaczego warto otworzyć poradnię,
  • kto może założyć poradnię,
  • kiedy najlepiej to zrobić, aby uzyskać dotację WWR,
  • jak wygląda procedura otwierania poradni psychologiczno-pedagogicznej,
  • na co zwrócić uwagę w doborze lokalu jak i samej lokalizacji,
  • jak negocjować cenę najmu,
  • jak wyposażyć wnętrze,
  • jak zebrać zespół specjalistów i jaka powinna być struktura firmy,
  • jak przygotować się do kontroli sanepidu i straży pożarnej,
  • czym jest i co powinien zawierać statut poradni,
  • jaką formę prawną prowadzenia działalności wybrać oraz
  • jakie działania marketingowe przyniosą najlepsze rezultaty.

Więcej możliwości

Badania psychotechniczne dla kierowców, prowadzenie szkoleń z kompetencji miękkich, psychologiczne poradnictwo zawodowe, psychologia w biznesie – to wciąż tylko namiastka tego, jak może wyglądać oferta pracowni psychologicznej. Doszkalając się w różnych aspektach psychologii, na które stale jest zapotrzebowanie, poszerzasz swoją ofertę i zwiększasz tym samym możliwości w pozyskaniu większej ilości klientów.

Możesz również nawiązać stałą współpracę z firmami. Właściciele firm coraz częściej decydują się na współpracę z jedną, zaufaną pracownią psychologiczną. Dlatego warto do nich napisać i umówić się na spotkanie w celu przedstawienia swojej propozycji współpracy.

Prowadzenie własnej poradni psychologicznej może być dochodowe, ale trzeba zaplanować działania. Należy skutecznie je realizować i mieć pewne zaplecze finansowe na przynajmniej rok lub dwa lata. Tym zapleczem może być etat. Przy czym moment przejścia całkowicie na własne zarabianie to decyzja, którą w końcu trzeba podjąć. Warto to jednak zrobić z konkretnym planem marketingowym. Więcej na temat finansowania poradni przeczytasz tutaj.

Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, czy biznes psychologiczny jest trudny czy łatwy. Wiele zależy od otwartości na nowe, pasji i determinacji oraz pewnej smykałki do przedsiębiorczości.

A jak to wygląda u Ciebie? Jesteś w trakcie otwierania własnej poradni? A może już ją prowadzisz i szukasz pomysłu na rozwój? Daj proszę znać w komentarzu.

Klikając w plusik poniżej, dołączysz do newslettera i będziesz na bieżąco z nowymi treściami na blogu. Wierzę, że pomogą Ci one rozwinąć własny gabinet psychoterapeutyczny lub poradnię. Powodzenia!

Komentarze
  • Pomysły są bardzo dobrze rozpisane. Podkradnę kilka i u siebie rozbuduję. Stworzę dzięki temu porządny biznes plan i biorę się do działania.! Dzięki wielkie.^^

  • Dziękuję za poradnik, mam jeszcze pytanie formalne, na które nie znalazłem odpowiedzi, ani u Was, ani w obowiązujących podstawach prawnych. Ilu specjalistów musi zatrudniać placówka, żeby mieć prawo do wydawania opinii? Kojarzę z jakiegoś szkolenia, że 3, ale nie jestem pewny..

    • Wg rozporządzenia MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, musi to być:
      1) dyrektor poradni lub upoważniona przez niego osoba – jako przewodniczący zespołu;
      2) psycholog;
      3) pedagog;
      4) lekarz;
      5) inni specjaliści, w szczególności posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny.

      Czyli minimum 4 osoby, ale oczywiście najpewniejszą odpowiedź na to pytanie do prawnik i do niebo sugeruje się skierować z tym pytaniem.

  • Witam. Myślę nad założeniem hmm firmy? Jako psycholog… Pierwsza myśl „niepubliczna poradnia psychologiczno-seksuologiczna” – i zaczęłam szukać informacji. Wyobrażałam sobie siebie jako psychologa który ma swój gabinet i pracuje. Ale czytam artykuł i komentarze i zastanawiam się, czy mogę się nazywać niepubliczną poradnią jeśli będę ja sama jedynym psychologiem w swojej firmie… Skąd ten pomysł? Szukam pracy ale w mojej miejscowości to jak walenie głową o ścianę. Potrzebuję praktykować, a nie tylko studiować i się uczyć… I nie mam też możliwości odbycia praktyk. Nie będę się zagłębiać bo z kim nie rozmawiam to „chciałby mi pomóc ale….” I szereg powodów dla których jednak nie mogą mi pomóc. Oferuję siebie za darmo – moją pomoc jako psychologa w zamian za naukę przy specjalistach i możliwość obserwowania pracy innego psychologa. Niestety praktyk brak, pracy tym bardziej. A znajomości nie mam… Będę robić studia podyplomowe z seksuologii klinicznej i chcę zrobić certyfikat na seksuologa ale muszę mieć min. 3 lata pracy w zawodzie. Wiec wymyśliłam, że skoro nikt nie chce mnie zatrudnić, to sama stworzę sobie miejsce pracy… Nie wiem czy to dobry tok rozumowania, ale mam jeszcze kilka miesięcy zanim podejmę decyzję o działalności… I właśnie szukam informacji. Jakichkolwiek. Myślę że czeka mnie rozmowa z prawnikiem,ale na razie sama muszę trochę poukładać sobie w głowie… Co o tym sądzicie? Mogę mieć niepubliczną poradnię sama? Czy wlasna działalność kwalifikuje się jako czas pracy w zawodzie? Sama już nie wiem co robić…

    • Witam, uważam, że spokojnie na początek lepiej zrobić własny gabinet, również z możliwością terapii online oraz pod superwizją online. Im mniejsze koszty na wstępie tym lepiej. Jeśli w Pani miasteczku brak miejsc do praktykowania to pewnie i konkurencja nieduża. Warto sprawdzić jak nazwać gabinet, żeby osoby trafiające czuły się bezpiecznie, a nie napiętnowane, jeśli ktoś po sąsiedzku dostrzeże. Specjalnie dla osób na początku drogi mamy szkolenie “Jak otworzyć i rozkręcić gabinet”. Szkolenie zostało nagrane i niedługo będzie dostępne w sprzedaży. Proszę się zapisać tutaj na listę https://mindness.pl/produkt/jak-otworzyc-i-rozkrecic-gabinet/ , a dostanie Pani w pierwszej kolejności informację o wystartowaniu. Życzymy powodzenia i zapraszam do dalszego czytania naszego bloga. Pozdrawiam. Agnieszka

  • Dzień dobry, nie jestem psychologiem, jednak mam lokal i zastanawiam się nad otwirzeniem poradni psychologicznej. Czy ma to sens jeżeli nie mam kierunkowego wykrztałcenia? Pozdrawiam

    • Dzień dobry,
      ma to jak najbardziej sens i od czasu do czasu spotykamy się z takimi sytuacjami. Warto wdrożyć w takiej (i właściwie w każdej) poradni spotkania zespołu kadry psychologicznej, w której będzie on dyskutował nad usprawnianiem (ze swojej perspektywy) działania ośrodka, komunikacji, skuteczniejszym niesieniem pomocy. Dobrze w tym celu wyznaczyć lidera zespołu, który będzie zarządzał spotkaniami, ustalając mu wyższe wynagrodzenie.
      Pozdrawiam,
      Szymon

  • Dzień dobry,
    Niedługo zaczynam studia Psychologia w biznesie – specjalizacja psychologia w pracy i organizacji. Czy z takim kierunkiem mogę otworzyć później swoją własną poradnię lub w jakiejś pracować? Chciałabym zostać psychologiem, fascynują mnie ludzie i ich emocje, lubię rozwiązywać problemy i doradzać innym, sama uczęszczam na psychoterapię. Bardzo ciekawy artykuł który czyta się z wielką chęcią 🙂

    • Dzień dobry Pani Dario, świetny wybór studiów. Po takiem kierunku można otworzyć firmę i bardziej skierować ofertę dla firm, w kwestii szkoleń miękkich, HR, doradztwa w zarządzaniu. Jeśli chce Pani pomagać ludziom, to po studiach warto iść do szkoły psychoterapii. Jest ich sporo w Polce, zależy w jakim mieście Pani jest. Powodzenia i dziękujemy za przemiły komentarz do artykułu.

  • Dzień dobry. Chciałabym zakupić Państwa kurs. Jednak nurtuje mnie pytanie, czy otwierając swoją Poradni jako Pedagog specjalny i Psychoterapeuta w trakcie szkolenia, muszę mieć ukończone zarządzanie oświatą ? w miejscu stworzonym przeze mnie chciałabym całościowo pomagać dzieciom i młodzieży docelowo zatrudniając innych specjalistów ( Psychoterapia, Wwr, Si, logopeda, Psychiatra). Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

    • Dzień dobry Pani Karolino. Placówka zdrowia psychicznego nie jest placówką oświatową, są nią szkoły, przedszkola. Jeśli natomiast chce Pani zatrudniać psychiatrę, będzie placówką medyczną. Taka wymaga nie tyle studiów, ale odpowiedniej dokumentacji medycznej i dostosowania miejsca. Jeśli chce Pani mieć swoją poradnie, to jest to traktowane jako firma, działalność i oczywiście każde umiejętności związane z zarządzaniem są cenne. Jeśli Pani takich nie ma i obawia się przytłoczenia zagadnieniami z tego obszaru, to polecam zatrudnić na samym początku mamagera/-rkę z doświadczeniem w zarządzaniu tego typu miejscem. Taką drogą wybiera wielu naszych klientów otwierające swoje prywatne poradnie. Życzę wszystkiego dobrego i sukcesu w otwieraniu swojej przestrzeni pomocowej. Pozdrawiam ciepło.

  • Mam pomysł na przedsięwzięcie związane z prowadzeniem poradni psychologicznej, której głównymi usługami będą: poradnictwo psychologiczne/ terapia oraz diagnoza i rehabilitacja neuropsychologiczna. I mam problem… Czy samo wykorzystanie słowa PORADNIA w nazwie wiąże się z wpadnięciem pod określone przepisy prawne? Przychodzi mi do głowy chociażby aspekt SANEPID-owski (nie wspominając już o zwykłej, ludzkiej przyzwoitości): jeżeli usługi neuropsychologiczne, to całkiem spora szansa, że klient/pacjent dotrze na wózku inwalidzkim, a wiec drzwi muszą być dość szerokie, by wózek przez nie przejechał. I to jest bardzo „intuicyjne”. A co z innymi warunkami, jakie musi spełniać miejsce nazywające się „PORADNIĄ”? Czy prowadzenie poradni psychologicznej jest regulowane innymi przepisami niż Ustawa o zawodzie psychologa?

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank